• Igelkotten

Smeknamn: Mélanie

Några av er kanske har sett min tråd för franska flicknamn?
    Vi har nu valt namn men det känns inte helt rätt...

Som typisk svensk så vill jag att namnet ska vara tvåstavigt.
    Mélanie är tre...

(Carl => Kalle, Ludvig=> Ludde)

Så vad är ett bra smeknamn?
    Melly är väl det mest logiska
    men tanken dras mot "smelly" villket jag inte gillar.

Vad tycker du?

Mélanie är en knubbig liten ängel sover länge och iaktar tyst.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 23:17
    Har nu några veckor försent kommit på namnet "Elina" är det bättre än Mélanie?

Så pass att det skulle vara värt att byta?

(Jag gillar Elina bättre men maken gillar Mélanie)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smeknamn: Mélanie
  • Mei

Melle
    Mella (ev också i bestämd form)
    Melli

Eventuella syskon brukar ju kunna prägla smeknamn också, tex uttalsvarianter  och sammandragninar som "Menni"

Sen leker man sig ju fram till vissa när man leker med barnet tex Ni-la kanske jag skulle säga på skötbordet om Mélanie. Sen har jag haft olika favoriter i olika perioder.

• spöke

De Melanies (eller hur man nu ska böja det i plural ) som jag känner kallas för Mel. Men jag röstade på Ninni för det är gulligare.

• Buttelina

vi har en melanie i släkten och hon kallas för Mellan

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • LyckligtSlut

Mella eller Mellan blir nog smeknamnen skulle jag tippa!

• Trasseltroll

När jag såg namnet var det första som dök upp, "Nennie"... Kanke helt ologiskt, jag vet inte? {#lang_emotions_tongue_out} men det var det som poppade upp. Har inte läst hela tråden så det kanske är någon annan som redan skrivit det... Annars tycker jag Mella låter fint!{#lang_emotions_smile}

• Cazza

Jag har inte lyckas välja smeknamn på mina barn, de har bara blivit kallade ngt av sina vänner och släkt m.m. Min bästa vän heter Melanie och hälsar att hon blivit kallad Mellis, Smellis, Manny och Mellan (eftersom hon även är mellanbarn). Hon ville helst själv bli kallad Ellie.

• Igelkotten
    Cazza skrev 2010-03-11 23:05:39 följande:
    Jag har inte lyckas välja smeknamn på mina barn, de har bara blivit kallade ngt av sina vänner och släkt m.m. Min bästa vän heter Melanie och hälsar att hon blivit kallad Mellis, Smellis, Manny och Mellan (eftersom hon även är mellanbarn). Hon ville helst själv bli kallad Ellie.
    Ja, det var lite det jag ville undvika (att släkt och vänner börjar med konstiga varianter) om jag själv myntar smeknamnet "Ellie" tex så kanske resten av släkten låter bli att kalla henne Mellan eller Melonen (som vi redan har hört 3 ggr).
    Trasseltroll skrev 2010-03-11 17:46:31 följande:
    När jag såg namnet var det första som dök upp, "Nennie"... Kanke helt ologiskt, jag vet inte?  men det var det som poppade upp. Har inte läst hela tråden så det kanske är någon annan som redan skrivit det... Annars tycker jag Mella låter fint!
    Mycket gulligt! Nej, den var ny.

Ninni var min första idé men Nennie kanske är lite mer logiskt i alla fall {#lang_emotions_tongue_out}
  • smultron78

Melly röstade jag på!
    Vi har oxå pratat om namnet Melanie om trean är en flickan... underbart namn

Svar på tråden Smeknamn: Mélanie