Ova skrev 2010-10-22 19:27:41 följande:
I tisdags på bf föddes vår lilla dotter. På morgonen var jag osäker på om jag hade börjat läcka lite fostervatten så vi var inne för kontroll, men det var nog bara en vattnig flytning. Gav barnvakten permission för att åka till Ullared då jag inte hade några känningar. Kl 13 började jag att få värkar som gjorde ganska ont (har inte haft några innan det). De fortsatte och från kl 14 kom de med ca 5 minuters mellanrum, men jag trodde att det bara var förvärkar och skulle avta. 16:30 kom vi in till förlossningen och då hade jag ordentligt ont och ville att de skulle kolla hur öppen jag var, men då skulle det tas CTG först. När de sedan kollade så var jag 9 cm öppen och då blev det bråttom att blanda antibiotika, 25 minuter senare så föddes hon efter 2 krystvärkar (till skillnad från 1,5 timma med förra barnet). Eftersom vi fick antibiotikan så sent så fick vi stanna i två dygn för att kolla andning, men allt har gått bra.
Så mitt tips är att inte vänta för länge med att åka in, även om jag trodde att jag var i relativt god tid.
Grattis till lilla tjejen!! Skönt att allt gått bra trots att ni inte hann få antibiotikan i tid!