L E A skrev 2010-05-28 23:29:00 följande:
Gbs kommer o går, på mig har tre odlingar visat negativt. Det som är varit bra för mig är att så fort halterna stigit har jag fått känningar och då kunnat söka hjälp o få ab utskrivet. Man ska lyssna på kroppen o komma ihåg att det oftast är den oupptäckta gbsen som är farlig. När man en gång fått veta att man har det så är man bra på att tolka känningarna och söka hjälp. Det är för den som inte vet om att den har gbs som den kan ställa till det. Sen ska man komma ihåg att en gång gbs alltid gbs men att det ibland kan ligga vilande och inte ge utslag på odling.
du skriver en gng GBS alltid GBS, vilket inte alls stämmer om jag ska gå på det som jag läst eller min Bm sa, utan att alla kvinnor bär på det ja, men det bryter inte ut på alla utan på ca 30% av alla gravida å än mindre på dom som inte e gravida.
Givetvis så ska jag be å få kontroller på detta men några känningar har jag inte, blev paff när dom sa det, men jag hade strax under 1000 per Ml å det sa dom typ va obefintligt å att nästa prov lika gärna kunde visa 0. men det återstår å se, sen om det skulle öka så får jag ju lita på att dom ger ab, men som ngn ovan sa-har fått 3 barn å haft GBS utan problem. så jag får ju lita på det.