Inlägg från: Orchido |Visa alla inlägg
  • Orchido

Samlingstråd för oss med GBS (streptokocker B) *NY*

Hej
    Jag är lite nyfiken på om någon fått igångsättning pga. b-streptockocker

• Orchido
    L E A skrev 2010-03-29 13:49:31 följande:
    Om det finns sånna omständiheter som talar om att det bästa vore o sätta igång förlossningen gör man nog det oavsätt. Man övervakas nog lite mer när man är gbs bärare men att det skulle va annorlunda tvivlar jag på. Det som min bm sagt är väl att man inte snittar på grund av gbs om det inte finns andra orsaker eller att man inte behandlar en gbs smittad om denne inte har några besvär av sin gbs. Då kan halterna i princip vara hur höga som helst men har man inte ont av det så görs det inget. Så har man inte besvär av sin gbs så görs det sällan något åt det...
    okej, tack för svar, anledning för min del är att när jag fick min dotter så hade jag b-streptokocker precis vid slutet av graviditeten, och jag hann knappt få min antibiotika på förlossningen innan hon var ute. Läste att man ska ha fått antibiotika två timmar minst innan iallafall. min fick jag 15 min innan hon kom ut, känns inte direkt som det var någon verkan.
    Jag har en förmåga att föda snabb, plus att jag knappt hade någon smärttröskel vilket skrämmer mig. Denna graviditet fick jag åter igen b-streptokocker. Så man fasar ju inför sin förlossning. Jag vill ha igångsättning pga. att jag inte hann med min andra. Plus att min dotter nu har funktionsnedsättning, vet inte vad som är orsaken till detta, men misstänker ibland att det var b-streptokocker.
Svar på tråden Samlingstråd för oss med GBS (streptokocker B) *NY*