Samlingstråd för oss med GBS (streptokocker B) *NY*
Men om det är slemproppen så kan den ju faktiskt tillbakabildas så det är inte något säkert tecken på att förlossningen skulle vara igång. För bebisens skull så hoppas jag att den får stanna lite till, även om den kommer klara sig aldeles utmärkt redan nu. Visst, man brukar prata om teckenblödning och att det kan komma i samband med att slemproppen går, men man har så sköra slemhinnor där nere när man är gravid så det behöver inte betyda någonting. Ditt inlägg ger mig lite deja vu' då jag fick åka in just i den veckan du är nu med mellankillen. Han stannade dock tre veckor till eftersom de lyckades stoppa upp mitt värkarbete (jag hade utplånad tapp och hade börjat öppna mig lite, men strängt sängläge i ett och ett halvt dygn på förlossningen och medicin för att stoppa det påvisade värkarbetet gjorde att jag slöt mig igen och tappen fick en liten kant, visste inte ens att det var möjligt innan detta hände mig). Sedan var det minimala aktiviteter hemma som gällde. När jag passerat vecka 36+ så tröttnade jag och började vara aktiv igen, men förlossning bara dagar efter som följd.