• Svar på tråden Vad har du? tråd nr 6
  • OsminkadSanning

Jag har blivit intresserad av kons magar pga spöke och lalas mamma.... men är detta fräscht? "Sammandragningarna sker ca en gång i minuten. Innehållet är som en soppa där dåligt tuggat foder flyter på ytan. Dåligt sönderdelat foder rapas upp igen och tuggas om. Det kallas för att idissla. Vissa delar kan stötas upp många gånger för att tuggas om. Vid omtuggningen tuggar kon ordentligt med kindtänderna. Kon idisslar ca 8 tim/dygn. Innehållet blandas med stora mängder saliv. Från våmmen går fodret in i nätmagen."

Läs mer här http://www3.arla.se/Default____19533.aspx

Sry spöke var bara tvungen
    vad har du?

• OsminkadSanning

lalasmama* menade jag *hihi* inte lätt när fingrarna går fortare än hjärnan!

• spöke
    OsminkadSanning skrev 2010-04-12 17:55:55 följande:
    Jag har blivit intresserad av kons magar pga spöke och lalas mamma.... men är detta fräscht? "Sammandragningarna sker ca en gång i minuten. Innehållet är som en soppa där dåligt tuggat foder flyter på ytan. Dåligt sönderdelat foder rapas upp igen och tuggas om. Det kallas för att idissla. Vissa delar kan stötas upp många gånger för att tuggas om. Vid omtuggningen tuggar kon ordentligt med kindtänderna. Kon idisslar ca 8 tim/dygn. Innehållet blandas med stora mängder saliv. Från våmmen går fodret in i nätmagen."Läs mer här www3.arla.se/Default____19533.aspxSry spöke var bara tvungen vad har du?
    Hihi, jag är van vid idisslare så det är ingen fara. Umgås ofta med lamm och de står och kräks upp maten för att tugga igen medan man klappar och kliar dem. Det låter skojigt.
  • OsminkadSanning

ja kor och lamm är söta små varelser men lite läskiga

Jag har f.ö fortfarande djävulusiskt ont i foten men på 1177 trodde de att deet var en belastningsskada, är det ett annat ord för att jag blivit för fet!?

vad har du?

• lalasmama
    OsminkadSanning skrev 2010-04-12 17:58:39 följande:
    lalasmama* menade jag *hihi* inte lätt när fingrarna går fortare än hjärnan!
    jag har vant mig vid att bli kallad lalasmamma så det är lugnt dessutom är jag ju mamma till min lala så..

vad har du?
    ♥ Jag älskar mina små prinsar ♥
  • OsminkadSanning
    lalasmama skrev 2010-04-12 19:06:22 följande:
    jag har vant mig vid att bli kallad lalasmamma så det är lugnt dessutom är jag ju mamma till min lala så.. vad har du?
    hihi tur det

jag har vant mig vid alla mina sär-skrivningar på internetforum även här är det fingrarna som arbetar snabbare än hjärnan, tyvärr :/

vad har du?
  • MagicaDH

Jag har lust att äta nåt gptt och onyttigt...

vad har du?

• OsminkadSanning
    MagicaDH skrev 2010-04-12 19:28:47 följande:
    Jag har lust att äta nåt gptt och onyttigt...vad har du?
    höhö jag har smällt i mig typ ett helt paket kokospinnar (ni vet sånna där med skum i, har alltid kallat de skumraketer men det heter tydligen inte så) så nu mår jag lite illa {#lang_emotions_throwup}

vad har du?
  • Aint Your Fairytale
    OsminkadSanning skrev 2010-04-12 19:47:28 följande:
    höhö jag har smällt i mig typ ett helt paket kokospinnar (ni vet sånna där med skum i, har alltid kallat de skumraketer men det heter tydligen inte så) så nu mår jag lite illa vad har du?
    Åh vad gott... Och rätt åt dig. Hihi. {#lang_emotions_tongue_out}

Jag har kommit till mina föräldrar i Västerås nu ikväll och blir här ett antal dagar.

Vad har du?
  • Yn84

Jag har varit på ultraljud idag o sett min bebis!!

Vad har du?

Svar på tråden Vad har du? tråd nr 6