Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Vad har du? tråd nr 6

Jag har just ätit jordgubbar

Vad har du?

• Mamaobabba
    OsminkadSanning skrev 2010-06-29 23:00:17 följande:

Okej jag gillart inte. Fast å andra sidan gillar jag inte actionfilmer heller. GIllar helt enkelt verkligt och helst sådant som känns som att jag genomgår. Ungdomsromaner is the shit!

Jag har nog sådana perioder också.. Men, som sagt, jag slukar det mesta om det är välskrivet. För mig är det nog viktigast med språket. Har svårt för taffligt skrivna böcker.. Då kommer jag inte långt.
    spöke skrev 2010-06-29 21:45:51 följande:
    jag läser just nu "Främmande jord" av Jhumpa Lahiri - mycket bra
    Tack, tack för tips!
  • Mamaobabba
    OsminkadSanning skrev 2010-06-29 23:17:18 följande:
    hmm okej, jag hade uppgift att läsa flyga drake en gång. Det gick inte alls. Låser mig när jag blir tvingad, jag måste kunna gå in i världen när jag vill och lämna den när jag är klar... Kom precis på att jag lånat mons kallentofts böcker på bibblan för ca en vecka sedan. Är jag förvirrad?! JA!
    Hehe, ja liiite förvirrad kanske!
    Hoppas du gillar dem!
    Själv ska jag ge mig på Lars Keplers Hypnotisören nu!
  • Mamaobabba
    Yn84 skrev 2010-06-29 23:26:41 följande:
    Jag gillar varken Kepler eller Kallentoft, annars gillar jag deckare, men just de är sådär tycker jag..

Jag har en ny ljudbok, "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist (författare som jag varmt rekomenderar!)

Vad har du?
    Jag har inte läst Kepler förut men, de jag känner har rekommenderat den hör boken, så nu ger vi det ett försök!
    Ajvide gillas skarpt!

Jag har gjort mig klar för att gå till sängs

Vad har du?
  • Mamaobabba
    OsminkadSanning skrev 2010-06-29 23:33:15 följande:
    Okej, jag blir jämt sugen på framsidan på böckerna. Så när jag skulle köpa present till mormor blev de kallentoft Nog för att man inte ska döma böken efter utseendet, men framsidan är ju halva grejen?
    "Don't judge a book by it's cover" är ett väldigt bra uttryck.. Tycker man kan hitta skatter om man inte fastnar på fodralet..
    Men, det är klart att utseende säljer! Så är det ju med allt, eller?
  • Mamaobabba
    Ekorrmamman skrev 2010-07-09 01:02:11 följande:
    Låter skönt!
    Jag har ätit en kvällsmacka.

VAD HAR DU? 
    Det var det verkligen!

Jag har borstat tänderna och insett att det är dags att knyta sig.. Jobb imorgon.

Vad har du?
Svar på tråden Vad har du? tråd nr 6