• Svar på tråden Vad har du? tråd nr 6
  • VirrigaVerna

Jag har en slappedag idag

Vad har du?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • lalasmama

Jag har fullt med småflugor i köket (trots att jag städar extra noga, häller kokande vatten i vasken å slänger matrester varje dag, osv..)- å jag hatar dem!! Skrikandes nån som har nåt bra tips?´

Vad har du?

familjen = ♥
  • OsminkadSanning
    lalasmama skrev 2010-08-14 19:55:08 följande:
    Jag har fullt med småflugor i köket (trots att jag städar extra noga, häller kokande vatten i vasken å slänger matrester varje dag, osv..)- å jag hatar dem!! Skrikandes nån som har nåt bra tips?´

Vad har du?
    småflugor? Som i blomflugor? För om det är blomflugor så stoppa ner en tändsticka med svavlet nedåt (de gillar inte svavel). Är det inte blomfluga hmm ja så vet jag faktiskt inte, googla

http://lmgtfy.com/?q=hur+bli+kvitt+sm%C3%A5flugor+i+k%C3%B6ket
  • OsminkadSanning

jahapp den ville inte skriva å ä ö men du kan ju fylla i det som fattas så kom det upp bra tips

• Mamaobabba
    lalasmama skrev 2010-08-14 19:55:08 följande:

Vad har du?
    En skål med vinäger ska tydligen fungera som flugfälla har jag hört, ta i en droppe diskmedel så att ytspänningen försvinner så drunkar de i vinägerbadet.
    Har inte testat men folk säger att det ska vara bra!
  • Mamaobabba
    Yn84 skrev 2010-08-15 00:39:19 följande:
    Jag har grillat idag på jobbetTungan ute

Vad har du?
    Jag har bränt mig illa på handen idag.. Rynkar på näsan

Vad har du?
  • OsminkadSanning
    Mamaobabba skrev 2010-08-15 00:42:41 följande:
    En skål med vinäger ska tydligen fungera som flugfälla har jag hört, ta i en droppe diskmedel så att ytspänningen försvinner så drunkar de i vinägerbadet.
    Har inte testat men folk säger att det ska vara bra!
    Det funkar också, men då har man ju fortfarande flugornas uppkomst kvar!?
Svar på tråden Vad har du? tråd nr 6