Kaja skrev 2010-11-15 10:37:14 följande:
Japp. Ska stå på idrottsföreningens marknad i December och jag räknar bara med att ta med allt jag har och så är allt annat förberett.
Hur gör du med så många marknader igång. Ibland så kanske man säljer MASSOR på en marknad och då är ju risken att det nästan är slut på sortimentet innan nästa.... Eller? Åtminstone i vissa storlekar.
Visitkort har jag. Beställde från Vistaprint i
Moo.com-stil och fick med en hejjans massa på köpet. Infopapper med tvättråd skippar jag. Det står på mina labels.
Kassar. Köpte vita kassar och vita godispåsar (för småsaker) och så ritar jag lite på dem med min logga och så. Tyvärr så var det grossist-kvantitet så om det är någon som behöver ett par hundra godispåsar så kan ni höra av er. Silkespapper har jag alltid hemma och presentsnöre.
Det är svårt när storlekar tar slut. Jag har en benägenhet att vilja ha alla storlekar i början på marknadsdagen, men inser att man måste dämpa ambitionen. På ala London så var det faktiskt ritkigt skralt med storlekar på muddbyxor, men jag fixar detta med att bjuda på frakten om de vill beställa i samband med marknaden. Sedan har jag faktiskt ett sådant stort lager i början på marknadssäsongen så det ser inte tomt ut även om försäljningen går bra på de tidigare marknaderna, år står jag på ala London, 2 julmarknader och Galleri Hemsytt. Jag har lite att fundera på för sista marknaden och Galleriet är samtidigt så jag måste bestämma mig för vad som skall få följa med till respektive ställe.
Visitkort, påsar och växel gör att man klarar sig långt på en marknad (förutom sitt sortiment förståss
). Jag har en liten alltiallolåda som alltid får följa med där jag har lite verktyg (hammare, skiftnyckel, insexnyckel och div skruvmejslar) nål och tråd för lite lagning, häftapparat, tejp, buntband (toppen!), kassakvitto, lite olika pennor, papper och kartong, säkerhetsnålar, snöre mm