Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

78Misan skrev 2011-03-22 07:55:52 följande:
    de där jeansen så supermysiga ut :)
    Tack, det är dom!

Det var dom som midjemudden blev för stor på först, jag är glad att jag tog den tiden det tog att sprätta upp nedstickningen och alla sömmar på mudden och tog in den säkert 10-12 cm. Nu i efterhand skulle jag kunnat ta bort ytterligare kanske 5 cm, men nu får det vara så här. De SITTER uppe iaf, vilket är huvudsaken. Kanske första tvätten krymper den ett par cm.
  • Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2011-03-22 16:48:35 följande:
    Åh, det inlägget måste jag ha missat!  Var finns det info att läsa om tyget? Är det din hemsida eller har du ngn FB-sida? Vill nog beställa lite sen!
    Nej det är på bloggen. Men det finns inte så mkt info ännu. Vi ska bestämma färgställningen på tyget. Sen kommer info om exakt vad det kommer kosta per meter, och DÅ får alla meddela hur många meter de vill ha. När vi fått ihop 300 meter skickas det för tryckning. Så det tar ju lite tid, men den som väntar på nått gott!
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2011-03-22 20:18:48 följande:
    Ogabinne: Så snygga jeans! Har du haft något mönster när du har sytt dem? Jag skulle verkligen vilja sy ett par sådana själv.
    Tack! Jag har ett mönster jag ritat själv på muddbyxor, jag användet det men förstorade det och breddade vidden på benen för att få dom blir baggy.
  • Ogabinne
    grynet80 skrev 2011-03-23 09:03:28 följande:
    Ogabinne, jättesnygga jeans! Var har du köpt tyget?
    Det är från svindyra snorkiga affären i staun! Jag handlar aldrig där, men har letat efter den rätta denimnyansen i alla webshops och ingen hade det jag letade efter, så jag fick gå emot mina principer.

På tal om svindyra lokala affären, när jag var där upptäckte jag att även dom tagit hem molnkopiorna. Fy sjutton vilken skillnad på kvalite! Skräpkvalite på kopiorna ju!! Och när en kund frågade vad de kostade höll jag på att smälla av, 175 spänn metern. För skräp!
  • Ogabinne
    HJÄLP!!

Kan någon vänlig själ som använder/använt sig av kams plasttryckknappar och tång SNÄLLA förklara för mig hur i hela fridens namn man trycker i dom?

Jag har använt upp flera stycken men får det inte att fungera.

1. Jag måste först trycka hatten med piggen genom tyget, sedan sätta på maken för hand och trycka ihop den tillräckligt platt med händerna för att den ska gå in i tången, ska det vara så?

2. När jag sedan trycker ihop knappen med tången trycker jag antingen för lite så att piggen inte trycks ihop helt och därmed är piggen i vägen när den andra knappen ska tryckas i, eller trycker jag för hårt så att hatten spricker och går sönder.

Snälla hjälp innan jag får ett anfall!!
  • Ogabinne
    Ogabinne skrev 2011-03-23 17:41:14 följande:
    HJÄLP!!

Kan någon vänlig själ som använder/använt sig av kams plasttryckknappar och tång SNÄLLA förklara för mig hur i hela fridens namn man trycker i dom?

Jag har använt upp flera stycken men får det inte att fungera.

1. Jag måste först trycka hatten med piggen genom tyget, sedan sätta på maken för hand och trycka ihop den tillräckligt platt med händerna för att den ska gå in i tången, ska det vara så?

2. När jag sedan trycker ihop knappen med tången trycker jag antingen för lite så att piggen inte trycks ihop helt och därmed är piggen i vägen när den andra knappen ska tryckas i, eller trycker jag för hårt så att hatten spricker och går sönder.

Snälla hjälp innan jag får ett anfall!!
    Ingen?
  • Ogabinne

Pejgan och Knastroll - Jag hade bytt till rätt "platta" men provade även att byta ut den mjuka delen och då funkade det! Men, ska knapparna sitta så jäkla hårt när man väl knäppt en hane i en hona? Jag får riktigt slita för att öppna dom och är rädd att plagget ska gå sönder. Tror inte mina barn kommer kunna ta av sig koftorna jag sydde idag själva. Är det så för er också?

• Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2011-03-23 21:02:46 följande:
    Knapparna måste "köras in" lite sitt och knäpp med dem ett tag ska du se att de mjuknar.
    Åh vad bra! Då ska jag sätta mig och knäppa och knäppa upp framför tv'n så kanske de blir bättre.
  • Ogabinne

Jag behöver vit interlock att kanta med och den är slut hos JNY. Har hittat 3 olika hos MG tyger men vet inte om jag vågar beställa därifrån, jag vill ju ha samma kvalla som JNY's interlock. Har någon någon erfarenhet av MG's 3 olika vita trikåer?

• Ogabinne

Nu får ni lugna ner er lite tycker jag, kacklar som ena hönor här inne!!!!!

Utlottning på G!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd