Sytråden spinner vidare - lila tråd
är deras tyger typ som geggamojas mössor.......dem har ju väldigt många liknade färger iaf
är det bra kvalitet så att dem håller bra tvätt efter tvätt??
Är det någon här som har en Janome 6260 som kan tycka till om den? Är det att rekommendera att köpa en begagnad maskin?
Förtvättar ni kantbanden?Jag testtvättade en haklapp som jag har sytt och jag tyckte att bandet drog ihop sig lite väl mycket egentligen.
Ni som har bloggar och egna märken hur marknadsför ni er?
Jag brukar alltid plocka fram en stor hög med tyg men vet inte vad jag ska börja med. Jag har massa mönster också som jag inte använder till något utan bara "har" så jag har tagit beslutet att avyttra dem i en blogg. Man kan ju liksom inte samla på allt för det har jag inte riktigt plats för. Samtidigt är jag lite orolig för om jag kommer ångra mig i ett senare skede men då får jag väl skaffa nya i så fall. Inte värre än så : )
När ni syr i velour har ni luggen vänd neråt fötterna till eller uppåt? Jag har fått lära mig att den alltid ska vara vänd uppåt i skolan. Men jag köpte mjuka tygers bruna stjärnvelour och nu när jag har luggen uppåt så lyser den vita bottenfärgen igenom jättemycket och det blir inte tillräckligt fint tycker jag. Det känns som en miss att de har valt vit bottenfärg till den bruna grundfärgen.