Sytråden spinner vidare - lila tråd
Jalapeno skrev 2010-04-27 16:02:19 följande:
hemma hos mej är det mest bara kaos. Men med lite volanger så går det åt nog med tyg att kunna komma in i syrummet åtminstone. Intressant att höra om vilka storlekar det är som kan sälja på marknad. Vad tror ni om vuxenklänningar? Köper folk det på hantverksmarknader? Hur fasen kan man göra med provhytt? Utomhus? Måste man ha det?
Tror att det beror på vilken typ av marknad det är.
Här har vi 2 ggr år en hantverksmarknad (i genuin miljö ) på vintern och en "skördemarknad" i början av hösten.
Där säljs det förutom ätbart då väldigt mycket olika hantverk även en hel del kläder. och då det fortsätter sälja år efter år uttgår jag från att de faktiskt får sälja sina alster också.
På de "vanliga" marknaderna där det säljs mest "skit" om ni frågar mig -mina barn håller nog inte med tror jag att vuxenkläder blir för dyra helt enkelt.
Fast är det en väldigt stor marknad med "allt" borde det väl kanske gå?
Ha en liten hemmasnickrad provhytt med drapperi -spegel kan ju finnas på utsidan (platsbrist) eller om du har bilen bakom bordet/ståndet kanske man kan ha nån provhytt vid den. -Tror att det är ett måste att få pröva kläderna iallafall.