ak74 skrev 2010-03-17 12:56:45 följande:
Så du petar (om det behövs) på sidan av pressarfoten och inte framför (mellan pressarfot och kantbandsapparat)? Som du säger så är det i snäva svängar som bandet har en tendens att smita iväg. Men om det djävlas så kan jag inte ens köra rakt utan att bandet drar sig. Det som retar mig mest är att maskinen kan sy perfekt i flera dagar för att sen utan anledning bara strula. Då blir jag arg
Japp, vid sidan om håller jag pincetten för att "stötta" så att det inte slinker iväg
Jag har faktiskt inte haft problem förutom i svängar, men då använder jag mest S&S mudd. Vill jag ha kantband exv nedtill på en klänning utan att få "ballongeffekt" så kör jag med interlock som inte drar ihop sig så mycket och rynkar tyget.
Nu skall vi inte mobba dessa maskiner (som Mari78 tror blir stötta om vi kallar dem med deras förkortningar
). Det är inte PMS de har utan försöker göra sin stämma hörd om att allt inte står rätt till. Härom sistens så svor jag långa ramsor över att "min" Cicci inte sydde som den skulle, men när nålarna blev bytta (efter att testat alla andra åtgärder
) så spann hon som en katt igen