Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Oj vad roligt att så många är intresserade! Det svåra blir nog att komma fram till ett tryck alla gillar.

• Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-23 22:03:01 följande:
    Var bara tvungen att testa eftersom det pratas om såpbubblor...

Riktigt läckert!! Gärna mer unisexfärger, lite starkare nyanser också, jag är inte så glad i pastell. Annars, riktigt fint.
  • Ogabinne

Härligt att så många anmält sig på bara en dag! Det verkar helt klart som att vi kan fixa detta, och att man kommer kunna beställa färre metrar! Nästa steg blir ju att komma fram till mönstret. Jag har inte fått svar av finska tjejen ännu.

• Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-24 13:37:56 följande:
    Kan säga attKan säga att jag mailade henne för ett tag sedan när jag letade mönster för första trycket....har fortfarande inte fått något svar från henne :(
    Då känns det nog säkert att säga att hon inte önskar låna ut rättigheterna till att trycka. Vad synd.
  • Ogabinne

Hur ska vi komma fram till rätt tyg egentligen? Några är intresserade av fototryck, några inte alls. Några vill ha bubblor, några inte alls. Det blir nog svårt att komma fram till ett tyg som alla gillar. Däremot om vi kan få ihop lite förslag på schabloner kan jag lägga upp dom och låta alla rösta, så får vi ta det tyg som får allra flest röster. Det låter väl logiskt?

Knastroll, skulle du vara sugen på att rita upp lite fler mönster som kan passa önskemålen här? Unisexfärger, unisexmönster, mönster som kan passa bra på både stor och liten...

• Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2011-01-24 19:04:53 följande:
    Sure thing darling!
    Kom gärna med förslag...

Hmmm... så jäkla svårt!! Stjärnor är ju ett säkert kort, något som faller de flesta i smaken och som dessutom funkar på både stort och litet barn och vuxen.. men nu finns det ju redan så mkt stjärnor på marknaden så kanske inte att intresset på just stjärnor är så där stort egentligen... jag vet inte... lite stjärnor kan vi ju ha med i omröstningen så märker vi hur intresset för stjärnor är.

Ränder... njaaa... jag tror det känns lite för "tråkigt" för alla... härligt tyg att köpa färdigt, men kanske inte att "offra" för vårt alldeles egna?

När det gäller figurer och djur är det väl ganska svårt att få till ngt som passar alla åldrar... även om JAG tycker att alla tyg som finns ute nu passar alla åldrar så tycker nog inte alla som jag.

Vad tycker ni andra? Kom med förslag så Knastroll får jobba!
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2011-01-24 20:07:01 följande:
    Mitt förslag till tyg är något i stil med MT's retroringar, det tycker jag är ett ultimat unisex och barn/vuxen mönster. Men det kanske kan vara såpbubblor istället för ringar .
    Håller med, något i stil med retroringarna skulle kunna funka!
  • Ogabinne

Jag funderar lite på tygmönstret. I mitt huvud låter ett kombinerat ränder/moln/stjärnor väldigt läckert. Är det bara i mitt huvud eller skulle det inte kunna bli ett häftigt mönster?

Rött/turkost/lime/vitt osv, starka härliga färger...

• Ogabinne

Jag är helt upp över öronen förälskad i stjärnorna och stjärnorna/molnen på ränderna. ATT jag kunde ha så rätt i mitt huvud!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd