Sytråden spinner vidare - lila tråd
Frida: Jag är lite trött... du kanske menade om det går att fixa till klänningen som du redan sytt. I sådana fall har jag inga bra tips. Kanske sätta på en bredare mudd i halsen?
Frida: Jag är lite trött... du kanske menade om det går att fixa till klänningen som du redan sytt. I sådana fall har jag inga bra tips. Kanske sätta på en bredare mudd i halsen?
Igår åkte gubben för att jobba på annan ort. Tänkte passa på att sy lite på kvällarna när han inte är hemma...men se nej, så blev det ju inte såklart. Istället blev ungen tvärsjuk. NÄR ska man få tid att sy. Det hjälper ju inte att jag bara köper massa nya tyger, jag behöver ju sy i dem också...
Idag kommer nog min nya pressarfot till CPn (ja, jag ska komma på ett nytt namn till henne...). Vore ju kul om man kunde få testa den, men närå....
Hjälmmössa finns i nr 5/2006. Men minsta storlek är 36.
Jag har aldrig någonsin ritat på tyget... jag nålar mönstret på tyget och kör ögonmått.
Men hallå... trodde de skickade min nya pressarfot med vanlig post. Nejdå, postpaket såklart. Och jag som inte kan ta mig till posten flr att hämta ut det...vad less jag blir.