Sytråden spinner vidare - lila tråd
Man kan "fuska" ganska bra genom att bara använda rätt nyans där det syns.
Sitter och väntar på att mannen ska komma hem med min nya OL/CL Beställde igår fm och idag på fm fick jag sms att den hade kommit till Ica, snabbt jobbat!
Mimmi: Nej jag har inte testat än, den står i köket och blänger på mig Idag är jag visserligen ledig, men ska åka till stan hela dagen och ikväll är mannen borta, så möjligen en liten stund ikväll när bustrollet har somnat. Problemet är att jag är så trött då att jag inte fattar nåt Ska iaf försöka mig på att knyta i tråd och dra igenom det som redan är trätt, så kan jag testa trippelcovern iaf.
Usch då AK74 Hoppas att det löser sig för er.
Igår tog jag mod till mig och knöt i tråd i de trådstumpar som maskinen var trädd med när den kom och drog igenom. Sydde en söm utan större problem, fast i slutet av sömmen blev den lite konstig, på ena sidan av sömmen kom övertråden ner på baksidan så att det blev öggligt i ena kanten (trippelcomversöm) När jag sen sydde nästa söm matade det inte fram tyget utan tuggade ner det och fastnade så jag fick skruva loss stygnplåten för att komma åt att klippa av trådarna som hade snott sig om griparna. Så nu måste jag trä om maskinen på riktigt för att kunna sy igen
Lyckades trä om OL:en och få det att funka att sy några provsömmar. Undrar om jag ska våga mig på att bygga om till vanlig OL söm nu så kanske man kan sy nåt riktigt sen. Men jag gissar att det ska träs på annat sätt i undertråden då och det var ju döbökigt att trä, fick ta bort stygnplåten för att komma åt, ska det vara så?