Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

tinni78 skrev 2010-12-29 13:36:27 följande:
    Japp det måste man.
    Då klarar jag mig utan deras tyger.
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-12-29 16:38:50 följande:
    Men om man ska beställa måste man ju också registrera sig på alla andra ställen. Det är bara namn och mail som behövs för att se på deras saker. Men jag håller med om att det är lite konstig att man inte får titta i webshoppen utan att vara registrerad, dom säljer ju kläder där också.
    Jag är inte glad för att regga mig över huvud taget för att handla, jag tycker det räcker med att man skriver in sin adress i slutet, men givetvis reggar jag mig på de ställen man måste när jag vill handla. Men att regga sig för att ENBART titta, det är ju förjävligt!
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-12-29 16:40:35 följande:
    Det är ju olika färger på alla ställen iaf, men jag tror att typ hjärtan, stjärnor och moln är sådana saker som man inte kan få för mycket av.
    Håller med. Likaså ränder. Det finns alldeles för lite ränder tycker jag.
  • Ogabinne
    grynet80 skrev 2010-12-29 17:45:53 följande:
    Det får du jättegärna göra! Förstår inte riktigt storlekarna, är det cm? Hade tänkt sy till ca 1 år.
    Koocachoo skrev 2010-12-29 16:58:40 följande:
    Håller med dig om det! Hade förut randiga tyger på gång men tryckeriet jag anlitade bara strulade så avslutade mitt ärende hos dom.

Själv gillar jag flerfärgade ränder....alltså ränder med 5-6 färger....men vet inte om det är något bara jag gillar eller om andra också skulle tycka det var snyggt?
    Jag hade tyckt att flerfärgade hade varit jättesnyggt!

Ska kolla på MT vad de har så kanske jag också hittar något om det inte är försent ännu?
    Det är skostorlekar! Tror de gick upp till storlek 20 om jag inte minns helt fel.
  • Ogabinne
    grynet80 skrev 2010-12-29 18:28:13 följande:
    Ska vi förresten ta de via mail eller post?
    Post, jag har en scanner men min dator är för ny för den så jag kan tyvärr inte scanna in det. Bara skicka din adress så kan jag posta mönstret till dig.
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-12-29 18:53:20 följande:
    När jag kantar har jag alltid en lång remsa och drar lite på kän.
    Samma här. Det har än så länge aldrig gått fel.
  • Ogabinne

Åhååå, på ingång hos Znok och alldeles underbara!
  • Ogabinne
    madde10 skrev 2010-12-29 21:28:39 följande:
    Jag fick för kort muddväv av MT när jag beställde, det var 150 cm istället för 180 cm (har pratat om det lite tidigare) men tyvärr så klagade jag inte. Borde ha gjort det, 30 cm är ju jättemycket! Och om fler är missnöjda kanske man tänker till innan man beställer nästa gång. det är synd för dom har fina tyger.
    Samma här som sagt. 180 cm enl hemsidan, 150 cm när det kom fram.

Jag har även jag fått snedklippta tyger vilket är väldigt drygt när man som jag oftast viker tyget dubbelt innan utklippnad. Då får man ingen rak kant att gå efter varken uppe eller nere. Däremot ska de ha cred för leveranstiden som blivit otroligt bra. Några dagar på sin höjd de senaste gångerna jag handlat.

Annat är det hos JNY. (Jag vet, man kan tro jag jobbar där men har man en favorit så har man. ) Sist började jag fundera... tog jag en meter fast jag bara skulle ha en halvmeter...? Nej, jag hade gjort rätt, och tyget var säkert 70 cm långt.

Stoff och stil har gjort likadant. Beställer man en halvmeter får man 60-70 cm. Jofotex likaså. Likaså i lokala tygbutiken här hemma mäter de upp önskad längd, sen drar de en dm till och klipper därefter. Man ska inte betala för en halvmeter och få 10 cm mindre.
  • Ogabinne

Jag har uppmärksammat JNY om MG's nya moln efter att ha granskat dom och konstaterat att det är exakt samma. Fattar inte vad som pågår! Hur svårt är det att rita egna moln?

• Ogabinne
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-04 14:20:04 följande:
    Nja, enligt mig är inte molnen identiska, men det är verkligen inte mycket som skiljer.

Se tygerna här: www.sysidan.se/forum/showthread.php?threadid=...
    Att formen skilljer sig pyyyyyttelite på ngt av molnen tror inte jag beror på att de ändrat schablonen utan att tyget är mer uttöjt. Resterande moln har exakt samma form och placering.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd