Sytråden spinner vidare - lila tråd
Är det så enkelt alltså, det måste jag prova nästa gång.
Tack!
Är det så enkelt alltså, det måste jag prova nästa gång.
Tack!
hej på er!
Tänkte kolla med er, jag fick just hem lite tyger från JNY, men märkte att den svarta molninterlocken var lite knepig. den kändes lite stel och det räckte med att man bara tryckte två händer mot tyget (när det låg ihopvikt) för att det svarta skulle dela sig och vitt lysa igenom. Drog man lite i den så blev den helt randig. brukar det vara så? jag har inte köpt just den svarta innan och på de andra har jag inte märkt av något sånt. Har det varit likadant för er, är det bara att det syns extra tydligt på den svarta tror ni?
Sen undrar jag hur varmt ni brukar tvätta velouren? 40grader funkar väl? har ingen tumlare heller :(
Nu har jag hyllat sytråden i min årssummering i bloggen, den här tråden är verkligen guld värd- Jag har lärt mig så mycket av er.
Gott nytt år alla sytrådare!
Nu har jag äntligen börjat trycka med mina klichéer men jag har bara bilder ännu och letar efter ett fint alfabet. Det verkar bara finnas stora bokstäver hos Panduro nu (enl. deras hemsida) men jag skulle gärna vilja ha små, är det någon som vet något ställe man kan få tag på det?
Jag skulle också vilja beställa moln, men så läste jag det här:
Från danska leverantören, tryckt med pigment tryck, som inte går in i fibrerna. Trycket kan spricka något vid stretchning.
Nu har jag startat en sida på Facebook för mitt syende, det är kul att kunna finnas där också. Smidigt att man kan koppla ihop den men bloggen så behöver man ju bara sköta den i fortsättningen också.
Har ni sett nya innehållet i nya Ottobre, det är fler Johanna Ahlard-designade tyger med i det här nummret. Det såg ut att vara endel fina mönster också.