Sytråden spinner vidare - lila tråd
AMDA, oh där ser man!! Nu var det så insåg jag att när jag senast försökte trycka och allt återigen blev pannkaka blev jag så trött på det att jag slängde både färg och stämplar. Åhej! Får införskaffa mig nytt och prova igen då. Jag köpte tygfärg av märket Palett, är det ngn som rekomenderar det eller använder ni er av annan färg?
Jag är en sådan människa som vill får mkt gjort på kort tid. Vilket gör att jag gärna rejsar på vid maskinerna och inte är så långsam och noga som jag önskar att jag var. Men ikväll skulle jag sy ett par byxor, och eftersom de var en beställning, (min allra första sådan, yaay ) bestämde jag mig för att här skulle inte rejsas. Allt nålades, och jag tog mig tiden att sy fint och inte snabbt. Både storlekslapp och tvättlapp sattes dit och fy fasen vad fint allt blev. Helt perfekt och jag blev för första gången helt nöjd. No more race!
Däremot måste jag fråga, då jag inte blev helt nöjd med storlek/tvättlapp sömnaden. Det ser lite vajsing ut. Hur gör ni när ni fäster dom i muddbyxor?
Jag ville inte fästa dom i muddsömmen eftersom de är så små och antagligen skulle försvinna under sömmen, så jag sydde dit dom allra sist ist, först uppochned och bakochfram en söm, sedan vek jag ner lappen rätt och sydde en söm över den gamla för att den skulle ligga fint. Men det är inte så tjusigt. Har ni något tips?