Sytråden spinner vidare - lila tråd
och så har ungarna smittat ner en med både öroninfektion och något skit nere i lungorna, blä, inget är kul idag sorry för ot
Nu har jag varit och hämtat ut SoS paketet! Härligt! Vi blir antagligen hemma hela veckan med lillebror, så nu har jag lite att sysselsätta mig med! Han sover mest. Muddbyxor till mig själv med applikation, några velourisar till gudsonen och hans lillebror samt flera härliga tossor står på schemat. Ska väl hålla mig sysselsatt iaf ett tag.
Nu finns resultatet av mitt mysbyxatillmammaprojekt i en blogg någonstans. Nöjd nöjd och kommer inte vilja hoppa ur dom.
Idag fick jag förresten min Ottobre. Bara 33 dagar och flera bortförklaringar efter lagd beställning. Glad är jag att de äntligen skickade den, men tyvärr måste jag säga Ottobre, ser ni inte mig som kund på er sida fler gånger.
Jag har inatt sytt mina (storebrors) allra första boxerkalsonger och jag är så nöjd!
Vägrade sluta innan de var klara så klockan 1 kunde jag äntligen pusta ut.
Nu blev plötsligt alla kalsonger barnen har här så fula, nu vill jag göra fler!
Aj aj aj. Storebror blev så glad för kalsongerna, men vad besviken jag blev att de var för trånga i bensluten. Han säger att han kan ha dom ändå men de är supertighta. Jag sydde på kantningen med förstärkt raksöm för att det skulle bli stretchigt då jag inte har någon tvillingnål hemma, men det blev inte tillräckligt.
Så bör jag använda tvillingnål ist, blir det mer stretchigt än förstärkt raksöm?
Eller bör jag rita om mönstret och bredda benen?
Jag sydde enligt storlek 122, tänkte Ottobre är ju stora så de bör vara lagom, men jag skulle nog behövt öka på 1 eller 2 storlekar, och han är bara 5!