Sytråden spinner vidare - lila tråd
Knastroll: det nedersta stjärntyget på svart botten var jättesnyggt
Knastroll: det nedersta stjärntyget på svart botten var jättesnyggt
Nu har jag fått hem mina retroringar från MTs rea, synd att velouren var slut, men de var fina i Jersey också. Jag beställde bruna och gulorange. Men jag blev faktiskt lite förvånad över de gulorange, som jag nog skulle kalla gula, de stämmer ju jättedåligt med bilden på hemsidan.
Nu ska MT få lite plus, tycker att det är viktigt att även det positiva hörs. För det första så fick jag rearabatten på den bruna retroringjerseyn, trots att jag bytte tyg eftersom velouren var slut. (Det kan man väl visserligen tycka är självklart, men det är ju lätt att hävda att det är ett tillägg i efterhand till ordern)
På en meter gula retroringar fick jag 114cm, på de två meter bruna retroringarna jag köpte var det en halvmeter extra tyg. Sen hade jag beställt jeanscollege och kan meddela att den är 2m bred istället för 1,8 som det står i beskrivningen. Det tyget var visserligen ganska snett klippt, men ändå med flera cm tillgodo på det kortaste stället.
Nu är jag grymt sugen på att sätta igång att sy, men jag hinner ju inte, har fullt upp med min kurs och måste lägga all tid jag får över på att fixa till den.
Jag diggar Mg-tygers nya fiskar. Tycker dom är härligt retro.