Sytråden spinner vidare - lila tråd
Oj, sitter alla framför symaskinerna? Ekande tomt här idag.
Här spöregnar det till och från, haft lite främmen och börjat sy en väska men insåg att det går åt två paket snedslå, typiskt!
Oj, sitter alla framför symaskinerna? Ekande tomt här idag.
Här spöregnar det till och från, haft lite främmen och börjat sy en väska men insåg att det går åt två paket snedslå, typiskt!
linweg: Igår sydde jag en klänning till mig själv med smock MEN jag förjade för flera dagar sedan. Det blev ingen rynk för mig heller. Kolla in det här:
* Att resoren verkligen har hamnat i trådspänningsklykan på spolkapseln, man kan behöva dra lite för att den ska falla in
* mixa lite med trådspänningen, testa åt båda hållen, tror även att man kan öka stygnlängden lite
* sista utvägen är att ändra på undertrådspänningen, det är bra om man slipper bråka med den. Jag var dock tvungen att dra åt skruven ett helt varvn. Det blev perfekt då! Håll bara koll på var du började, vrid i "kvartar".
http://3.bp.blogspot.com/_U7K296cnfcQ/SvCLK-sptkI/AAAAAAAAAeI/9YyjOtr0VGM/s1600-h/2009-10-27%2520146%2520(Large).jpg
Dessa två ska tjejerna få ha på midsommar TROR jag om de passar.
Mönstern har jag nästan gjort själv. Brukar kolla på köpta plagg hur de ser ut. På den stora i alla fall vet jag att jag använt ett meedommönster till livet, den lilla kommer jag inte ihåg riktigt.
har jny någon jersey som matchar de gröna stjärnorna, den mörkare färgen? (hittar den ljusa) Samt det gröna bondgårdstyget?
Jag bställde också från mjukatyger...när jag vr färdig såg jag att man skulle få en överaskning om man handlade för 1000kr minst....Hade sett det innan men tänkte att så mycket ska jag inte handla för så jag glömde bort det...
GISSA vad jag handlade för...
999,71 :-
Hoppas hon är snäll :o)