ak74 skrev 2010-07-18 17:46:00 följande:
Jag har inte ens tittat på mina symaskiner sedan midsommar. Har ingen lust längre...
Nu har jag flytt hemmet ett par dagar. Ska låta sambon få känna av hur det är att vara hemma ensam med 3 barn och ett levande kaos och ingen sambo som alltid finns och ställer upp.
Förhoppningsvis ska jag få tillbaka livslusten och inspirationen och framför allt tron på mig själv.
Förstår verkligen om du inte har lust att sy.
Men jag tycker du gör rätt som åker iväg för dig själv för om din man aldrig varit med hem och barn på det sättet så kommer han nog få upp ögonen för både ett och annat. Ibland behövs drastiska åtgärder.
Jag och mannen har tagit det där med behov av seriös egentid på allvar. Han åker upp i norr för att fiska några dagar t.ex. och förra året åkte jag till vart-jag-ville (bl.a. Jofotex
) och sov på hotell helt för mig själv. Jag menar, bara att få glo i en vägg om man vill utan att bli konstant avbruten är helt underbart! Man behöver vara fullblodsegoist då och då för att ladda batterierna och åter kunna fungera både som förälder och make/maka. (Tror jag predikade om samma sak redan förra sommren.
)
Hoppas allt löser sig för er. Kram.