Sytråden spinner vidare - lila tråd
Tror det skall finnas någon bild i min blogg, men vete sjutton vart i vilken kategori jag lagt den...
God morgon alla syvänner! Här laddas det för fullt för att ta itu med det sista på senaste tidens sömnadsprojekt. Det har varit skoj, men skall bli skönt att kunna släppa också och göra lite annat.
Skrev ju att det åskade igår, men DET var ingenting mot vad det gjorde i natt. Jisses vilket dunder och vad det regnade. Regnet stod som spön i backen. Äldsta sonen var livrädd och tryckte sig tätt intill min man, som inte ville ha honom nära för att han var sjöblöt av svett ungen *ler*. De enda som sov ordentligt var de två minsta. Vi övriga sov som krattor, det blev inte många timmars sömn inte.
Och för att detta inte skall bli helt OT så har jag faktiskt hunnit med att sy två par byxor nu på förmiddagen. Nu tänker jag dock ta tidig helg och inte sy något mer den här veckan...om jag inte blir alltför rastlös
ok heter avdelningen på skjortor och jag är ganska säker att rätt motsvarande benämning på byxor är besparing. Har tyvärr inga förminskningstips, men personligen skippar jag gärna fickor bak och satsar på fickor fram i stället.
Hejsan Hoppsan! Nu har hela långa sommaren passerat och jag har inte varit inne här en enda gång tror jag. Hoppas allt är bra med er tjejer. Själv höststädar jag i syrummet *skratt* men man kan ju inte låta bli att fylla på liiite trots allt. Men nu måste jag göra lite nytta, men inte vid maskinerna.
Gaaahhhh! Jag har fått för mig att jag vill byta overlocken. Jag är inte på något vis missnöjd med den, utan trivs bra, men nu vill jag prova något nytt. Och så har jag så klart snöat in på overlockernas Rolls Roys: Baby Lock och framför allt så en Imaginé Wave. Mer än så har jag nog omöjligt råd med just nu även om kombinationsmaskinen lockar *skratt*. Ordpris för raringen verkar ligga kring 15000:- , men det finns en och annan shop som har dem för 12000:- i alla fall just nu. Och så finns det då SMD där den skulle kosta ungefär 9000:- inkl frakt. Orkar jag vänta till Syfestivalen så jag kan känna ordentligt på den? Det är ju hela två månader dit *suck*. Vill ha, vill ha vill ha! Problemet är ju bara att pengarna saknas just nu...om jag inte lyckas med en övertalningskampanj gentemot maken