madebyinferno skrev 2010-03-13 18:47:46 följande:
Ja med min lilla olyckskorp (2,5 år)så kommer hela min pension gå till att plastikoperera alla ärr han drar på sig För det första så är han helt prickig av vattkoppärr (de hade aldrig sett ett så illa fall och absolut inte på en 7 månaders när han hade vattkoppor ) Sen har han lyckats slå upp ett jack i varje yttre ögonvrå, flygit med huvudet före in i elementet, klämt fingret mellan handtagen på kyl/frys så nageln lossnade, skrapat av strängen under tungan och slå upp hakan nu för tredje gången tror jag fick med allt och inget förvånar mig längre Undrar hur många knäskrap och uppslagna tår denna sommaren kommer innebära, och då tänker jag bara på honom, räknar jag in de andra tre så får jag svindel En positiv sak är att jag har blivit en hejare på att plåstra om och tejpa ihop dem En fråga också, brukar man ge penicillinkur för ett ytligt jack i hakan???
vanligtvis inte om man inte ramlat på ett sådant ställe så att man kan tänka sig bakterier i såret, om man typ ramlar ute på marken å har hakan full med jord el så...... de brukar vara restriktiva med det numera för att minska risken för resistens....