Sytråden spinner vidare - lila tråd
Har planer på att börja ge mig in i att sy barnkläder. Mest för min dotters skull då det skulle vara kul att klä henne i något som ingen annan har :)
Har planer på att börja ge mig in i att sy barnkläder. Mest för min dotters skull då det skulle vara kul att klä henne i något som ingen annan har :)
Var kan man hitta fina/roliga trikåtyger på nätet?
Har idag shoppat lite tyg nere på stan så ska ge mig in i att försöka sy ett par muddbyxor (att sova kvällsmysa i då det var ett tyg med trött nalle puh på).
Hur mkt smalare bör mudden vara än byxan?!
Så nu är mitt "provpar" muddbyxor klara. Fotar och visar i morgon när dottern har dem på sig
Har lagt upp bilder på mina första verk i bloggen nu Och jag är helt nöjd med tanke på att jag knappt använt en symaskin sen syslöjden i skolan!
Nu har jag klippt i en av sambons gamla tröjor :) Man tar vad man har
Lyckades vändsy en mössa igår utan mönster - känner mig lite stolt. Övar som en galning på gammla tyger och avlagda kläder innan jag köper hem nya tyger.
Har fått beställning på muddbyxor. Har ju för tusan precis börjat sy så jag vet ju inte ens vad jag ska ta för pris när mamman propsar på att betala för dem också
Jag har wordpress på en egen domän. Har inte pekat om bloggen utan installerat wordpress på webotellet jag använder! Den nystartade sybloggen slängde jag upp under Blogspot/Blogger... Bara för att jag inte orkade pilla med något superavancerat just nu :)