Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bugaboo-tråd nr 21

Vad tycker ni om Buffalon?

Vi väntar vårt första barn och har tittat på den. BF juni, bor där ni både kan ha snö men kan även vara snöfritt. Vi går både i affärer och i terräng.

Är spontana och vill ha en smidig vagn som enkelt kan fällas ihop och slängas in i bilen. Vi har en Volvo V70 (2014) så utrymme finns för större vagnar.

Så hjälp mig! Vad tycker ni om Buffalon?

• Stokke
    Apotheosis skrev 2015-01-13 23:59:39 följande:
    Den är toppen i terräng men inte särskilt smidig. Tror inte det finns en vagn som BÅDE är smidig och fungerar i terräng men Buffalon är nog den som är närmast att vara smidig och ändå fungerar bra i terräng. I affärer, typ små affärer inne i stan, behövs en mindre vagn än Buffalo men i större affärer, typ i köpcentrum och sånt fungerar den bra. :)
    Terräng är kanske fel ordval. Om jag ändrar mig till gräs, golfbana och grusväg. Jag tänker att Buffalon har större hjul fram och är på så vis smidigare när den tar sig fram än vad camelonen gör? Små butiker är inget problem. Jag handlar mestadels i större butiker och köpcentrum då vi bor så att det krävs bil för att ta oss till affären.
  • Stokke

Nu har vi bestämt oss, det blir en Buffalo.

Vilket babyskydd valde ni? Är den lätt att klicka i och ur?

• Stokke

Nu ska vi beställa en vagn. Kommer bli en Bugabo Buffalo. Med silver chassi och blå sufflett.

Måste man ha på locket på liggdelen?

Tänker att endast ha en tunnare filt i vagnen i sommar.

Har ni någon extra madrass i vagnen?

• Stokke
    livet från ljusa sidan skrev 2015-03-03 08:52:21 följande:
    Det står att bugaboo starkt avråder från att ha en extra madrass i liggdelen.. Och locket gör man ju såklart som man själv vill! Det är ju bara en dragkedja man fäster locket med :)
    Det hade jag helt missat.

Är det en madrass i alltså?

Tack :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21