Inlägg från: Falkortheluckdragon |Visa alla inlägg
  • Falkortheluckdragon

valp som biter och nafsar och hoppar på oss

Vänd den ryggen, "gny" till, ställ dig upp, gå därifrån. Då lär sig valpen lite. Om det är för jobbigt så måste ju hon ta upp valpen eller ni inte gå dit med era barn just nu. Det får ni ju bestämma nåt om. Men funkar ju inte barnen ska bli bitna om de får ont och liknande. Beror på hur liten valpen är. Är den jätteliten alltså 3 månader eller liknande så får ni helt enkelt hållar er undan för en valp beter sig så men är den lite äldre så får ju ägaren vara ordentlig med att säga till valpen.

• Falkortheluckdragon
    gedansk skrev 2010-03-06 21:25:47 följande:

hej

Vi har kört med att man bestämt säger nej (och massa beröm när han är lugn) och sedan ge alternativ i stället. Även att man ignorerar och så körde vi "rumpleken"med mina syskonbarn 8 och 12år att vända rumpan till när år hund hoppar. bitandet och naffsandet försvan när han blev äldre och hoppandet mycket bättre, vi ber våra besökare att ignorera våran hund i ca 5 min tills han är lugn och om de sedan vill hälsa så går det bra. vi har en schäfer på 9 månader som nu väger 32kg. även såkan det kanske vara bra om din mormor aktiverar valpen innan ni kommer så att den är lite trött och loj. lycka till : )

Precis det jag syfta på, vända rumpan till :) bra tips!
Svar på tråden valp som biter och nafsar och hoppar på oss