• Nenne76

Tycker du att jag är en ung mamma?

Jag va 21, fick en liten izabelle i aug, precis som du, hehe

Men själv tycker jag inte det va så värst ungt. Men kanske för att min mamma i sin tur va (betydligt) yngre än mig.

• Nenne76
    Linda1976 skrev 2010-03-05 22:43:39 följande:
    Nä, inte ett dugg. Jag tycker det. Jag fick min dotter när jag var 29 och då var jag typ yngst i hela bekantskapskretsen. Många jag känner har fått första vid 32-33... Så jo, Allt under 25 tycker jag känns väldigt ungt. 
    Jag vänder hellre på det.

Jag tycker att man idag har blivit ganska gammal när man skaffar barn, runt 30 är i mina ögon sent.
    Men samhället har kommit att kräva den här utveckligen alltmedan även kvinnorna ska utbilda sig och göra en karriär först.
  • Nenne76

Det finns mer i ämnet om man fördjupar sig i om förstföderskor har blivit äldre eller inte. Men enligt allt jag har läst pekar det åt det hållet, att försföderskor har blivit allt äldre än för 30 år sedan.

www.sr.se/cgi-bin/stockholm/nyheter/artikel.asp

Ni kan ju googla vidare på det...

• Nenne76
    Miraklet09 skrev 2010-03-06 11:47:10 följande:
    tack för artikeln ska läsas igenom =) är det verkligen så, jag tycker hellre det sjunker mer och mer i åldrarna men det kanske bara statistiken man ser ute sådär allmänt man kanske ska gräva djupare,
    Jo, det finns nog en hel del att finna i ämnet, just denna artikeln kanske inte är den bästa, jag bara tog någon nu. Men om du söker vidare kommer det säkert mer information och kanske bättre studier i ämnet.
  • Nenne76
    Dixie skrev 2010-03-06 11:58:04 följande:
    Ja - eftersom medelåldern för förstföderskor väl är 30 år så är ju 21 år en ung mamma!
    Som det ser ut i dagsläget, ja.
Svar på tråden Tycker du att jag är en ung mamma?