Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed

Tycker du att jag är en ung mamma?

Nja, både och. Inte för ung, inte för gammal..

Jag fyller 20 detta året och fick barn förra året, tvillingar.

Det känns bara som att erat liv är lite rörigt, du är 23 i år, om jag fattat rätt och ni är på samma nivå som mig och min kille som är 22 i år.

Jag skulle tex ta mitt körkort, men barnen kom i v24 så istället fick vi vara på sjukhus. Jag har lägsta fp eftersom jag tog studenten i Juni förra året, men jag skaffade jobb dirket eftersom barnen inte skulle ha kommit förräns December, nu kunde jag ju inte jobba heller..
    Vi klarar oss helt på min killes lön, utan bidrag alls.

Men, jag tycker inte du är ung eller gammal i ålder, utan i en perfekt ålder.
    Du/ Ni kämpar på och det är skönt att du mår bättre nu i folkhögskolan.
    Man kan inte planera allt utan bara göra det bästa av saken.
    Och som sagt, körkort är inte allt och du utbildar dig ju nu.
    Haha, hus? Måste man ha det för att vara "mogen"?
    Då kommer nog jag aldrig bli mogen, vi bor i en bostadsrätt, femma, med två badrum och altan. De funkar jättebra för oss

Lycka till!

• Sunkiissed
    Linda1976 skrev 2010-03-05 22:37:38 följande:
    Ja, jätteung. Och det spelar ingen roll var man bor, hur man är osv osv osv... Allt under 25-26 tycker jag är JÄTTEUNGT.
    Ironi? JÄTTEungt är väl att ta i?
    Då är jag rena barnrumpan {#lang_emotions_wink}
  • Sunkiissed
    Linda1976 skrev 2010-03-05 22:43:39 följande:
    Nä, inte ett dugg. Jag tycker det. Jag fick min dotter när jag var 29 och då var jag typ yngst i hela bekantskapskretsen. Många jag känner har fått första vid 32-33... Så jo, Allt under 25 tycker jag känns väldigt ungt. 
    Okej
    Då tycker vi olika. Jag tycker runt 25 är precis lagom, beroende på vart man är i livet, hur man har det osv. Men tycker ändå inte jag är en sämre mamma för att jag är 19
  • Sunkiissed
    Linda1976 skrev 2010-03-05 22:50:43 följande:
    Ingen har pratat om sämre/bättre, utan om just ålder. Sen personligen så tror jag det är nyttigt att ha levt lite innan man skaffar barn. Är man 19 så har man ju av naturliga skäl inte hunnit med så mycket som när man är 30.
    Håller med dig!

Men nu blev det så för mig. Och jag valde dessutom inte att få två, utan det är sådan "som händer".

Men, jag tror ändå på vissa sätt att jag har fått vara med om saker som inte många har varit med om.. Så det beror helt på hur man ser det.

Livet är ju inte heller slut bara för att man får barn tidigt, jag kan ju ändå gå ut och roa mig, resa osv även med barn
  • Sunkiissed
    PennyD skrev 2010-03-05 23:35:30 följande:
    Jag bryr mig inte särskilt om en förälders ålder, så länge den inte är lastgammal och inte mäktar med föräldraskapet...fram till den sistfödda är myndig. Vad som är av intresse för mig är hur mogen och kompetent man är i sitt föräldraskap. God framförhållning, ordnad ekonomi, körkort med mera, är självklart fördelaktigt, men hjälper barnet föga om förälderns är oengagerad, brister i sitt tålamod, är ansvarslös, eller känslomässigt frånvarande etc.
    Håller med!

Har dock inte körkort och ingen dirket bra ekonomi, om jag inte hade haft min sambo.. Nu klarar vi oss bra utan bidrag   
Svar på tråden Tycker du att jag är en ung mamma?