Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Tycker du att jag är en ung mamma?

lägre än snittet men i mina ögon inte en "ung mamma". Självklart är du ung, men inte så pass ung att du hamnar i "facket" ung mamma... Eftersom du inte är tonåring o det är ditt första barn

• lunkentuss

ska kommentera ditt tillägg... Du LÅTER yngre än 23 år... Först låter det ju "bra" att ni bor i en trea o är gifta... Men du har ingen mer utbildning än gymnadsiet trots din (höga) ålder o inget jobb eller körkort...

Nu jämför jag bara med mig själv, men när jag är 23 år kommer jag vara längre än du är nu... Däremot spelar det ju ingen roll var i livet man befinner sig sålänge det är som man vill o allt går bra osv osv osv

Men iaf, åldersmässigt är du inte "ung mamma", därmeot om jag inte visste din ålder, bara er situation skulle jag gissa att du var typ 19

• lunkentuss
    Miraklet09 skrev 2010-03-05 17:57:59 följande:
    gymnasiet klarade jag inte av pg grova mobbningen pg
    av att dem misshandlade mig på skolan, dem trakaserade mig ty varje dag, läraren mobbade mig och utsatte mig för hån i klassen, gav dem populära näring kan man säga, först när jag träffade min man vågade jag sluta, min mamma tillät mig inte, hon förstog inte allvaret.
    jag flyttade flera mil hemifrån och försökte börja om,
    fick komma in på gymnasiet här, men redan efter 2 veckor fick min gammla lärarinna nys om detta och sa saker som att ja skolkat
    väldigt mycket ifrån deras skola, fick det som att jag usatte folk
    för fara, fasst de i själva verket var dem, men ord stog mot ord
    och vem ska dem tro, en vuxen eller en närmare tonåring som bara ville börja om???

så jag valde folkhögskolan, det var det bästa som har hänt mig,
    olika människor i olika åldrar, för en gång skull passade jag in..

så jo mogen på det sättet kan man nog inte gemföra med den situationen

Körkortet, ja vart ska jag börja???
    jag har kämpat med svett och tårar för att få ordning på min mans
    dåliga ekonomiska syn, sedan fasstnade ja själv i den härvan när
    vi blev sambos, vi levde över tillgångarna, det var så enkelt,
    tillslut tog vi oss i kragen och nu arbetar vi fortf för att få bort det mesta
    av skulder vi samlat på oss, sakta men säkert tar vi tag i det..

sedan med hus som folk anser man ska ha, vi vill vänta med hus tills vi har den där familjen vi vill ha med x antal barn och pengarna
    så vi kan spendera på ett hus, vi vill inte ta första bästa och sedan
    flytta runt som många andra i våran omgivning gör,
    jag vill isf ha en fasst punkt där vi kan stadga oss helt, vi har ine bråttom

Jobbet har jag som sagt SJÄLV valt bort pga folkhögskolan,
    ett gemensamt beslut av både mig och min man och trots skulderna
    vi samlade på oss så klarar vi oss på lägsta mammpenningen
    för dottern är det viktigaste för oss,
    om så vi ska svälta i månader för hon ska få blöjor och mat..

så där kan man tala om olika sätt att se mognad, precis som ja menar
    med definationen av UNG MAMMA..

kanske du förstår merhur jag menar att folk kan se utifrån en sak
    men bakliggande saker kan finnas oxså
    Du behöver inte förklara dig o jag kräver verkligen ingen förklaring! Du frågade, jag svarade utifrån det jag visste =) Jag VET att allt inte är svart eller vitt o att det kan finnas anledning till att folks liv ser ut som dom gör

Du pratar mkt om "mognad". Mognad är inte alltid om man har körkort eller ej, om man har hus eller ej osv.. Finns ju familjer som bor i lägenhet op dom som aldrig skaffar körkort osv eller dom som vljer att bli ensamstående mammor utan partner o goifternmål osv... Mognad handlar inte om yttre saker =)
  • lunkentuss
    pyretochbönan0809 skrev 2010-03-05 19:48:00 följande:
    skriver om det ovan ditt inlägg

Jag vet att det kan finnas anledning till att det ser ut som det gör hos familjer, men min spontana reaktion är som jag beskrivit innan =) Att hon låter yngre än hon är...
Svar på tråden Tycker du att jag är en ung mamma?