Inlägg från: Louise Hbg |Visa alla inlägg
  • Louise Hbg

Tälta med två åring?

Vi har redan nu börjat planera vår första tält semester som kommer bli av i augusti i Bohuslän. Jag är väl till vissdel lite skeptisk över att tälta runt men samtidigt ger det en sprallig 2 åring möjlighet att busa ordentligt.

Vi som inte är några rutinerade campare, vad bör packas ner och vad kan man spara in på? Tacksam för alla goda tips och ideer som gör en lyckad semester!

• Svar på tråden Tälta med två åring?
  • Louise Hbg

Vi har främst tänkt bo på camping med alla den servise som där finns tillgänglig, man jag kan även tänka mig att stanna en natt vid något mysigt ställe som kanske dyker upp utmed resan. Vi hade tänkt köpa ett 4 pers tunneltält på Biltema som jag hoppas ska kunna räcka.

Funderar på att ta med dotterns resesäng men är inte säker ännu, och den tillhörande åkpåsen till vagnen om det skulle vara regnigt och kyligt.

Låter fruktansvärt med drunkningsolyckor och man kan nog aldrig undvika sådana saker fullt ut.

• Louise Hbg

Oj,det blir nog en hel del saker att packa. Får nog börjamed att köpa en takbox till vår lilla Kia! Fast jag ser verkligen fram emot en semestermed massor med frihet, frisk luft och äventyr *s* (hoppas att man orkar med det hela)!

Är det någon som känner till om man som tältarekan tälta på plats med el? Hade kunnat vara skönt med lite lyx något tillfälle!!

• Louise Hbg
    TokMajsan skrev 2010-03-08 14:38:19 följande:
    Tack för alla tips ang maten!Ett tips som jag kan ge om packn ing är att det finns särskilda påsar som man kan suga ur lufter ur med tex dammsugaren så att packningen blir "vakumförpackad". Super duper då sakerna tar väldigt lite plats!
    Ja det där med vakum låter som en god ide för oss.

Man brukar alltid få mer plats än vad man tror. Vi är ju vana vid litn bil så...det löser sig säkert!
  • Louise Hbg

*s* Precis vad min sambo komenterade när jag försökte föreslå en genial idee!!

Svar på tråden Tälta med två åring?