Tälta med två åring?
Vi har tältat med vår son två år i rad och första gången var han 12 månader och nu i somras 2 år och 3 månader. Det har gått jättebra! Första året hade vi med oss resesängen som han sov i, men i år sov han på madressen som hör till sängen, d.v.s den går att vika ihop. Vi bor inte i Sverige och har bara tältat i varma länder som Grekland och Italien så jag vet inte hur kallt det kan bli under svenska sommarnätter och vilken sorts sovsäck som behövs då. Vi har haft med tunna sovsäckar och fått använda dem vid fatal gånger bara.
Annat som ni bör ta med är bra myggmedel för barn samt något som lindrar mot kliande myggbett. Ska ni bo på organiserad camping eller fricampa? Vi har bara bott på campingplatser så dusch och toalett har ju alltid funnits, annars måste ni nog ta med en sådan där camping dusch.
Till sist måste jag säga att det är suveränt att campa med små barn och ni är inte ensamma. Det har alltid kryllat av små barn på de campingplatser vi varit på och vår son har verkligen njutit av friheten att kunna springa fritt. Jag tycker inte ni behöver tveka, ni kommer inte ångra er! Vi ska campa redan en helg i juni och sedan under hela semestern i augusti. Jag längtar redan!
Lycka till! Kram