Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Tälta med två åring?

Tälta går väl bra. men INTE nära vatten. 

• viseversa
    resemamman skrev 2010-03-04 09:19:17 följande:
    Varför inte nära vatten?! Vårt sommarställe ligger bara några meter från havet och det har funkat utmärkt sen barnen var små. Man får ha koll förstås, men det måste man ju oavsett var man är med en 2-åring ! Till TS: Det låter jättemysigt med tältsemester. Mitt tips är att (om ni inte redan har ett tält) köpa ett som är ganska stort. Mina barn älskar att vara inne i tältet och mysa och det blir lite trångt om man har minsta sortens fjälltält. Jag värdesätter även bra liggunderlag eller tom luftmadrass. Och kudde!
    Vi har en bekant till familjen som berättat en vidrig sak som hände en av hennes närmsta släktingar. Dom var ute och seglade med sin lilla son Dom la till vid en brygga för att sova på natten. 
    Många båtar har inga lås på hytt dörren. Och det har inte tält heller därför jag tänker på denna berättelse=(.

Han lyckades ta sig ut på natten utan att föräldrarna märkte de. Han ramlade ner i vattnet och drunknade. När mamman hittade honom så låg han och flöt i vattnet stendöd.
    På ett hus kan man låsa dörrar på natten. Det är lite svårt på ett tält. Men visst tar man med sig ett litet hänglås och lyckas låsa tältet så är det ju säkrare.
    Jag är nojjig för just såna saker som har med vatten att göra. Då jag sover väldigt tungt på nätterna skulle jag inte kunna lova att jag vaknar om någon går ut ur tältet.
    Kan ioförsig tycka att föräldrarna i detta läge hade ett stort ansvar i hans död. Man kan göra mer än dom gjorde. Tex låta ungen sova med flytväst ELLER skaffa ett barnsäkert lås på hytt dörren. Men det hade dom inte gjort och då fick det lilla barnet betala med sitt liv tyvärr {#lang_emotions_cry}.
    Nu är ju tält lite säkrare trots allt då barnet OM det lyckas ta sig ut kan gå in i skogen istället för ner till vattnet. På en båt är man ju omringad av vatten så då är det ju större risk att ett barn drunknar på natten!
    Ja ja jag är nog överbeskyddande. men jag känner mina ungar och dom hade man INTE kunnat tälta med. Man vet aldrig vad dom kan hitta på på nätterna om dom vaknar=(. 
Svar på tråden Tälta med två åring?