Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse

Här håller vi rika föräldrar till

tycker att det är skitjobbigt att man inte kan visa upp sitt hus utan att man ska ga och känna att man knäpper folk pa näsan som kanske har det "sämre" ställt.
    jag älskar varat hus! det är precis ett sant hus som jag velat ha och jag är stolt över det och trivs jätte bra. men inte far man prata om det inte da försöker man fa folk att bli avundsjuka och man borde för att göra bot klä sig i en sack och bränna hus och pengar och leva under en bro annars är det helt ok att vara elak och sarkastsk mot en.

Difficile est saturam non scribere
  • lokisse
    mosterYster skrev 2010-03-03 20:18:04 följande:
    Bor du i VILLA din skrytsamma jävel!
    jo 200 kvadrat om man inte räknar källarn. men jag kjör inte mercedes...
  • lokisse
    mosterYster skrev 2010-03-03 20:36:49 följande:
    OK, förmildrande omständighet, så länge du inte har någon annan vräkig SKRYTBIL (eller ännu värre, TVÅ BILAR)! Allt dyrare än en Skoda från -96 är BAAARA för att imponera och trycka ner alla fattiglappar.
    vi far ny bil om nagra mandaer da har vi tre bilar ett tag...
  • lokisse
    mosterYster skrev 2010-03-03 21:01:59 följande:
    Och vem tror du att du är då? Drottning fucking Silvia???*vill också ha en egen bil*
    stackars lilla du!
  • lokisse
    Anonym skrev 2010-03-03 22:11:38 följande:
    Om man har några hundratusen kronor på sparkontot.. Ännu mera på banken.. Ett väl betalt jobb med mist 40.000 i ingångslön... MINST 3 bilar från 2009 och nyare.. En stooooe villa med många rum... En hund och helst en hästgård..
    gillar inte hundar och är alergisk mot hästar
  • lokisse
    Anonym skrev 2010-03-03 22:14:49 följande:
    Skaffa katt och en åsna !
    det är väll inge status i att dundra fram över fälten pa en asna heller?
    skulle vara om folk viftade med palmblad när jag red in i staden da kanse
  • lokisse
    Karinbarin skrev 2010-03-03 22:36:23 följande:
    Men Hallå!! Det är ju såååå 2009 med sobelpäls! Är du verkligen rik eller?? :-P
    inte varit i st moritz i ar?? det är alltid inne med päls
  • lokisse
    Skrivet skrev 2010-03-04 19:05:24 följande:
    Men nu en seriös fråga: Jag och min tös börjar tänka oss att skaffa barn. Den vaga paniken har lagt sig men jag undrar fortfarande hur man skall lösa problemet med en dyr och känslig inredning i kombination med det massförstörelsevapen barn är?Jag menar allvar - hur hanterar folk det? Är det bara att ge upp en vettig inredning eller är det barnförbud i matsalen, vardagsrummet och arbetsrummet, typ?
    barnsäkra dom delar som gar glöm benz soffan eller ställ undan den dom första aren. saker som kommer att ga sönder far man ställa undan första tiden det är lättast och sparar nerverna
  • lokisse
    MalloryKnox skrev 2010-03-05 10:59:56 följande:
    då kanske  du ska låt bli att komma med uppkäftiga förslag om uppfostran tills du fattat att barn är BARN och uppfostrade eller ej, så tänjer dom på gränserna och klättrar och håller på, innan dom FÖRSTÅR att man inte får göra det. Fan håll dig till moralkäring tråden tycker jag, du passar bäst in där. Du har inga barn men tycker ändå att du kan komma och berätta hur andra ska uppfostra sina barn, hade du sagt så framför mig hade jag nog örfilat dig till månen.
    och det gjör inte du?
    man kan ha precis lika mycke och kloka rad om man inte har barn som om man har barn du.
    därimot ser jag det som ett handikap att bara kunna lysna till folk som är av den egna asikten och har barn. man missar sa manga bra rad da.
  • lokisse
    Marsch skrev 2010-03-05 16:52:23 följande:
    När MalloryKnox inte vill skjuta mig så har hon även en tråd för "moralkärringar". Där har hon bestämt att jag är en sådan och att hon får hacka fritt på mig nu. Huruvida jag har barn eller inte idag, Mallory, har du inte med att göra och det vet du inget om. Jag utgår från mitt yrke som förskollärare just nu och min arbetsplats ser inte ut som en krigszon, således måste jag göra något rätt vad gäller barn och demolering. För övrigt kan du trycka upp något.
    gudarsskymning. du menar att hon hoppar runt i alla möjliga tradar och skriker om saker du kanske skrivigt i andra tradar bara för att och ber dig lägga ner. kallar man det inte typ forums stalking??
  • lokisse
    Marsch skrev 2010-03-05 17:07:08 följande:
    Ganska exakt precis så, ja. Jag trodde att hon skojade igår men så var visst inte fallet.
    det finns tydligen folk till allt här i värden.
    trött man blir!
  • lokisse

vi ska provkjöra xc60 i morgon faktiskt.

• lokisse
    Marsch skrev 2010-03-05 17:11:15 följande:
    Ja man kan ju definitivt tycka att det borde finnas roligare hobbies att ägna sig åt? Nej om jag skulle ta mina overksamma äggstockar och fixa mig en moralkaka kanske... Det är ju trots allt fredag.
    annars kan du prova en moderkaka jag har hört att dom är dom bästa kakorna... det är nog där som hella visdomen sitter som ett lyckokex man öpnar moderkakan och hittar en lapp där det star "du är nu mamma du kan skita i alla som inte är det för dom är inte värdiga"
  • lokisse
    Marsch skrev 2010-03-05 17:14:55 följande:
    Ingår såna som tror att barn är något slags förstadie till människor där också? Att man måste ha klämt ut några egna för att öht förstå sig på den kategorin medmänniskor?

är man bara mamma behöver man inte bry sig om sina medmäniskor dom har att bry sig om dig som mamma.

och barn är inte mäniskor dom är barn och ska atminstande alltid fa exakt som dom vill oavsett om det förstör för dig för du är inte ens mamma.

fattar man ju själv...

• lokisse
    Emmel skrev 2010-03-05 17:26:32 följande:
    Jag röstar på Cypern... Villa är bättre än lägenhet och Cypern är bättre än Spanien (i mina ögon). Fast det beror ju såklart på pris och läge också...
    och vad man vill gjöra.
    nagot trevligt i barselona att festa i och ha en trevlig stad runt omkring eller en sol och bad ort
  • lokisse
    MickeN1973 skrev 2010-03-05 21:34:16 följande:
    Priset är en ikke fråga när man är rik.... 
    da hade man inte blivigt rik...
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till