• Fru U

Här håller vi rika föräldrar till

löjligt att välställda inte får ha en tråd när fattiga får det.

varför är pengar, att ha dem, så fult?!

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Enna skrev 2010-03-03 18:49:28 följande:
    varför lades inte tråden i sandlådan?
    Varför måste en tråd hamna i sandlådan för att det handlar om de somär välställda?

Varför ska de med pengar behöva skylta med det när de som inte har pengar slipper skylta med det?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Marsch skrev 2010-03-03 18:24:58 följande:
    Varför är den flyttad?
    ts får skriva till supporten och ifrågasätta om vi ska få ett svar på det tror jag
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    mosterYster skrev 2010-03-03 18:52:38 följande:
    Bra att ha en grupp att spy galla över, såklart.
    ursäkta? så pengar=spy galla på fattiga? är det det du menade?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    viseversa skrev 2010-03-03 18:59:03 följande:
    Tror du jag menade det? NEJ du jag menade att det var omoget att starta en tråd som denna BARA för att visa hur rik man har och knäppa dom i den andra tråden på näsan! DET tycker jag är omoget. 
    Jösses vilket dåligt självförtroende man måste ha om man tror att allt handlar om en själv och antar att en tråd är ett svar på en annan tråd och dessutom tror att det är en hån-tråd
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Eisa skrev 2010-03-03 19:05:57 följande:
    Oj skäms man så mycket över att ha pengar att man måste starta en tråd i känsliga rummet anonymt??Det är inget farligt att ha pengar, inget att skämmas för. Ut ur känsliga rummet för fan.
    Ut med de fattiga också då. Varför ska de skämmas?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    viseversa skrev 2010-03-03 19:10:20 följande:
    Men suck! vadå handlar om mig själv???
    Om du menade att andra tycker och tror det varför skrev du inte det då?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    mosterYster skrev 2010-03-03 19:17:26 följande:
    Menade tvärtom. Fattiga är det per automatik synd om, de kan aldrig rå för att de är fattiga. Det måste ju vara likadant med rika, de kan inte ha gjort ett ruttet dyft för att tjäna bra. Bara ren tur att de råkade halka in på juristlinjen för att sedan jobba 80-timmarsveckor, eller driva ett företag framgångsrikt. Då kan man hata dem och spy galla över dem för det.Min teori.
    Det är ungefär så det känns. Sorry jag tog ditt inlägg fel
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    viseversa skrev 2010-03-03 19:19:58 följande:
    Det är den uppfattning JAG får av denna tråd. Eftersom den heter exakt som den andra. Jag är inte så inne i den andra tråden. Känns bara som en knäpp på näsan helt enkelt. Och att dom som har pengar måste berätta det för dom fattiga och berätta hur dyra bilar dom kan köpa och hur fint dom bor. Känns lite som "ha,ha,ha det kan inte ni!" Jag tycker inte det är fult att ha pengar. Känner en hel del rika som bor i fina hus. En av mina bästa kompisar bor i en stoor dyr villa tex. Men att strö salt i sår gör inte saken bättre för dom som inte kan köpa en ny BMW bara sådär. och att starta en tråd som heter exakt samma känns som sagt lite som ett sätt att berätta att man är bättre och rikare än andra!
    Jag hade hållit med dig om någon skrivit i den tråden, då hade det varit en knäpp på näsan. Men många trådar startas med likartade namn
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    viseversa skrev 2010-03-03 19:22:50 följande:
    Ja det måste ju vara såå svårt att vara väldigt rik ellerhur? (obs ironi) Och nu var den andra tråden äldre än denna!
    Jag tror faktist att de flesta inte kan förstå vilka problem pengar kan ge. Att ha det gott ställt innebär inte att livet är enkelt. Vissa saker blir enklare andra blir svårare
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Eisa skrev 2010-03-03 19:34:20 följande:
    Haha du pratar som vore du Michael Jackson.
    Jaha?

Du kanske inte har sätt vad förmögenhet kan göra med människor men det har jag och det är inte alltid så vackert
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Eisa skrev 2010-03-03 19:36:43 följande:
    Jo jag har sett det, t.ex på Michael Jackson. Ensamhet och depression och tidig död.
    Och du har något emot denna tråd? Behovet av att diskutera med andra om detta?

Jag har sett det irl, sett pengar fördärva förhållanden mm
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Stinky skrev 2010-03-03 19:45:56 följande:
    Men HALLÅ! Är man rik och har klass, köper man knappast en Volvo eller BMW! Då satsar man på mer exklusiva bilmärken som Infinity, Lexus, Range Rover eller varför inte en Toyota Prius. 
    En powder-blue Prius?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Stinky skrev 2010-03-03 19:48:02 följande:
    Haha! Varför inte! Bara den inte är gul och det står "Taxi 020" på den, så är det ju kalas!
    Var inte säker på att du skulle koppla
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    FamiljenLycklig skrev 2010-03-04 12:12:35 följande:
    Håller verkligen med här!!! 
    Tack. Jag är låginkomstagare men blir då rakt inte provocerad av att andra vill prata om sina pengar, jag ser det inte som att andra skriver mig på näsan. Vi har olika öden helt enkelt

Och att vilja vara anonym ser jag nästan som en självklarhet för om jag hade mycket pengar så vill jag inte skylta med det (tiggare är en verklighet) för att inte tala om vilka fördomar folk med pengar möts med.

Jag kan se det framför mig här på fl. Någon skriver här o sen i en annan tråd  o får svaret "jaha, så d tycker du. Ja du har ju d så jävla bra att du inte fatta hur det är att vara (sätt in valfritt adjektiv, tex sjuk, mamma, fröken)"
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Fiaw89 skrev 2010-03-04 13:39:06 följande:
    Men hur patetisk får man bli? Nu platsar jag inte någon av dessa trådar så jag antagligen är en medelsvensson men tänker fasen säga min åsikt iaf!Tråden för "fattiga" startades för att de med mindre pengar skulle kunna ventilera lite om hur jobbigt det kan vara att vända på varje krona som hamnar på kontot och för att kunna stötta varandra och ge råd.Direkt måste människor som ni ( jaa, jag sa som ni ) lägga er i och starta världens grej utav det. Vad handlar detta om? Att ni inte klarar av att inte stå i rampljuset?Helt allvarligt. Hoppas era barn växer upp med bättre moral. fyfan säger jag bara.
    Hade du läst tråden hade du sett att det finns många skäl till att vilja ha den här tråden och till att vilja vara anonym.

Men du ville väl bara kräka av dig
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till