Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Någon som tog sitt körkort sent?

Pga dålig ekonomipga husbygge,renovering osv så har jag inte haft råd förrens nu att ta körkort och hoppas få mitt kort nu till sommaren,men är rädd pengarna kommer skena iväg även där då jag inte kommer klara av teorin och uppkörningen flera ggr.
    Speciellt teorin pga jag har så svårt att lära in så mycket i min äörta till hjärna en hel tjock bok eller flera häften
    Är 28 år och folk tycker jag är gammal och konstigt jag inte skaffat körkort för andra i min ålder redan haft det flera herrans år

Någon annan som tagit körkort senare som även ni haft lite svårt?
    Hur fort klarade ni det?
    Kan ni ge mig lite stöd och tips hur man underlättar detta så det går vägen?

• Svar på tråden Någon som tog sitt körkort sent?
  • Nallepuhmamma

Jag har ju kört bil (Övningskört med min man ca 8½år) under olika perioder men har aldrig fått till kortet och det känns som folk tycker man är misslyckad att ta det så sent.

Jo men teorin säjs ju ha blivit så jäkla svår och sen på uppkörningen sitta i en bil med massa andra ungdommar och säkert en sur gubbe som kollar som en hök över mig hur man kör lär ju skrämma skiten av mig haha

• Nallepuhmamma
    pepprar skrev 2010-03-03 11:18:07 följande:
    Jag var 24 när jag tog körkort. Min mamma var 40 och min moster tog körkort när hon var 60 år. Likaså en granne till oss var 60 år gammal då hon tog sitt kort. så det är nog inget problem.
    Oj dom var sena men samtidigt så underbart se äldre personer som vågar ta körkort
  • Nallepuhmamma

Det där att det är flera med i bilen på uppkörningen har både min man fått göra dock när han var ung för ca 24 år sedan men samtidigt för ett tag sedan blev jag förvånad av att höra att dom klämt ihop 4 st i samma bil som skulle köra upp tillsammans.

ag skulle gärna vilja ha på intensivkurs men kan ju inte det då jag inte har barnpassning och min man jobbar så vi får ta på eftermiddagar/kvällar

Men kan amn annars välja att man vill köra och läsa tätt så man hinner få sitt kort om man lyckas?

Känner jag måste ha det nu med 2 barn plus ett tredje i sommar.

• Nallepuhmamma

Intensivkurs är ju betydligt billigare dessutom

• Nallepuhmamma
    Tecken skrev 2010-03-03 12:18:39 följande:
    Att det är flera som kör upp samtidigt har jag faktiskt aldrig hört talas om, men det kanske var så förr i tiden?Du kan vända dig till en vanlig trafikskola och säga t ex "Hej, jag vill boka upp mig på många lektioner på kort tid". Det blir alltså som en intensivkurs, men du kan bo kvar hemma.
    Jaså kan man det?
    Det hade ju varigt kanon för på en intensivkurs va man tvungen att vara där minst 6 timmar per dag om man tog en sådan kurs och det går absolut inte.
  • Nallepuhmamma
    Tecken skrev 2010-03-03 13:15:39 följande:
    Klart man kan, men det krävs ibland att du är ute i god tid innan (iaf om du vill ha samma lärare). Boka upp dig på dubbel- och trippellektioner och plugga teori däremellan. 
    Låter super bra. Det ska jag garanterat göra. Tack för tipset
Svar på tråden Någon som tog sitt körkort sent?