Inlägg från: Kressie |Visa alla inlägg
  • Kressie

Retrovagnstråden 19

SFHelen skrev 2010-11-01 20:33:11 följande:

Hej Jag har en retro vagn från ca 1965-66

vill byta gummi på hjulen och lämna in för att laga suffletten och tyget som man kan ta av och på, på vagnen.

www.familjeliv.se/Forum-5-179/m55331743.html
    finns bild på vagnen här.

är tacksam för hjälp.

Just däck brukar vara väldigt svårt att få tag på =( hittade dessa om du kan tänka dig svarta (inte alls lika fint tyvärr men..) www.tradera.com/Retro-Stora-BARNVAGNSHJUL-Till-BRIO-EMMALJUNGA-35-i-Diam--auktion_340818_121293380
  • Kressie
    Plly skrev 2010-11-12 23:28:14 följande:
    Hejo, tittar bara in snabbt här för att visa att jag lever, vi fick tillökning den 8:e - blev en liten Judith Premiärturen gjordes i den gröna emmaljungan och det gick toppen  
    Stort Grattis!!!
    Hoppas allt har gått br. Ett superfint namn har ni valt.
  • Kressie

Den 15/2 kom min lille son som antagligen kommer att bära namnet Sixten.

Självklart får han åka med klass i den fina orangea Brio liggvagnen Hjärta
  • Kressie
    jagäraf skrev 2011-03-08 07:52:34 följande:

Har inget med vagnar att göra men so what! Min man och jag firade 29-årig bröllopsdag igår och passade då på att fota oss och våra fyra "barn" De andra fyra är ju vuxna numera så man får ta det man har...
    Stort Grattis!
  • Kressie
    Bambusa skrev 2011-03-11 14:13:51 följande:
    haha, ja faktiskt.. inget jag skulle köpa iaf..
    Boothwalker skrev 2011-03-10 18:03:07 följande:
    Babytravel har jag kört. Den funkar. Och jag vet inte om det finns så många bättre alternativ bland nya vagnar om man har syskon tätt...
    jo, de finns, en de beror ju på vad an har för krav på pris och funktioner med, urban jungels är iaf lite finare, och där har an inte sittdelen kvar när an har liggdelar, men den är dyrare..  den har även en hel ligdel för tvillingar.. sen finns de ju billiga märken på internet som har tvillingvagnar med, fans lite mer "normalt utseende"  smaken är som baken.. Tungan ute  jag skulle leta efter en äldre vagn iaf om ja fick tätt eller tvillingar..
    Jag har en UJ till mina små, tycker inte heller den är speciellt snygg men snyggare än baby travels iaf =) Skulle gärna ha en retrovagn men det finns väl inga syskonmodeller? Bara tvillingvagnar eller är jag ute och cyklar? Jag behöver ju kunna ha en liggandes och en sittandes då lilleman är 3veckor och lilltösen 1½år. Tänkte starta jakten på en syskonsits på allvar nu så man kan ha snyggvagnen (retro) när man ska på kortare promenader. Någon som har en brio syskonsits som ligger och Flört"skräpar"??
  • Kressie
    Bambusa skrev 2011-06-12 18:24:04 följande:
    jag har en syskonsits som fästs på chassit, står dock inget märke på den.. ja hade hoppats på en till rätt snart, men de vart ju inte så.. så ja skulle lägga ut annons, men inte kommit så lågnt än.. vi rensar ut de mesta inför flytt här hemma..
    Vet du om den passar på brios 70-tals chassi? Vad vill du ha för den?

/Hanna
  • Kressie
    zika skrev 2011-06-14 17:28:52 följande:

Är härinne och läser en hel del men har aldrig skrivit något. Hittade dock den syskonsits. Vet att det var någon som efterslyste det. Den ser ju onekligen ut att vara retro iaf

www.blocket.se/vastmanland/Billig_kombivagn_N...

Jo jag söker en =) Tack!
  • Kressie
    jagäraf skrev 2011-07-14 08:17:02 följande:
    Jag tycker det tyget var bra. Det blev inte solblekt eller förstört alls vilket innertyget blev även på min. Det möglade när vagnen låg i bakluckan på min bil så jag var tvungen att byta ut det. Tyvärr valde jag ett tyg jag hade hemma och det passade inte alls. Å andra sidan har jag ju slängt vagnen nu så det spelar ingen roll.

Här är en som försöker sälja en sen 80-talsKimi som 60-talare. Jag har mailat 

www.blocket.se/vasternorrland/Gammal_fin__ret...
    Oj vilken fin! Ska du köpa den Jag af? Jag blev väldans sugen på den och min pappa bor 3mil där ifrån så om inte du vill köpa den gör nog jag det Glad
  • Kressie
    jagäraf skrev 2011-07-14 11:27:59 följande:
    Nej, jag ska inte köpa den så kör på du!
    Solig
  • Kressie
    SABL skrev 2011-07-14 13:38:40 följande:
    Nu är jag klar med kim'en och det blev superbra, väntar på att Ludvig ska vakna nu och se vad han tycker om den :D Antingen blir det en skötväska till eller ett vagnsskynke :)
    Vad tycker ni? Förbättrad eller förstörd?

Supersnyggt, hade också valt de tyget!
  • Kressie
    SABL skrev 2011-07-14 13:19:20 följande:
    Min kim har bara två lägen ett sitt och ett villäge, kan inte anse att det kan räknas som vil ens, skiljer inte så mycket. Men sonen hävdade att den gick sova i ändå :P
    jag har en brio sitty är liggläget/viloläget som på den?
Svar på tråden Retrovagnstråden 19