Retrovagnstråden 19
Helen69 skrev 2010-07-30 20:57:30 följande:
Åh, vad kul med en sån här tråd. Jag vet inte om man kan kalla min vagn retro men den ser ut som en gammal modell och är från 92 då min första dotter föddes. Jag köpte den ny Emmaljunga Gondol till min första dotter som är född 92 och använde den även till min andra dotter som föddes 94. En väninna till mig tjatade om att få köpa den om hon fick barn för hon tyckte att den var fin. När hon väntade barn köpte hon den under förutsättning att jag skulle få köpa tillbaka den om jag fick fler. 02 blev jag gravid igen och ringde till väninnan och sa att jag gärna ville köpa tillbaka vagnen men det vid den tiden hade hon ångrat sig. När jag var på semester passade jag på att besöka henne och titta på vagnen (hon bor 135 mil från mig). Herregud, vad den var rostig och solblekt så den hade jag inte velat ha tillbaka hur som helst. Nu började då jakten för att hitta en likadan. Ringde Emmaljunga som sa att jag skulle ha en väldig tur om jag hittade någon för det tillverkades bara 2000 och de flesta gick till välgörenhet i polen. Hon visste en vagn som stod som skyltex i Australien. *SUCK* Jag fortsatte söka varje dag på nätet och fick napp 1 gång men den människan ville ha 5000:- för sin och det ville jag inte betala. 04 fick jag mitt fjärde barn och hade fortfarande inte hittat vagnen jag sökte. När han var 5 mån såg jag en annons på blocket med just "min" vagn för 300:- i Stockholm. Just den helgen var min man 1 mil därifrån och jobbade så det var bara för honom att åka dit. Nu har den stått på min vind så fint och väntat i flera år och om några veckor hoppas jag äntligen kunna använda den igen då jag väntar nummer 5 den 9 sep.Sett den ute ett par gånger. Oftast påstår de att den är från 70-80talet.
Jobbigt att få en sån sak förstörd för sig. Men tur att du fått tag på en likadan nu =)