Angel13 skrev 2010-07-29 15:26:19 följande:
älskar den vagnen! Det var kärlek vid första ögonkastet. Min tidigare relation till äldre vagnar har inte alls varit bra, de jag träffat tidigare har alla varit smutsiga, trasiga, med och utan däck...ja, inga fina minnen från dessa möten! Det var ödet som förde mig och Kimin ihop. ...Mjölken var slut, för sambon hade råkat spilla ut en hel liter på golvet. Klockan var ungefär 11 på lördag förmiddag. Jag förargad över den spillda mjölken, måste ha mjölk i kaffet! Slänger mig i bilen och gasar till affären, väl inne i affären släpper ilskan och jag köper mjölken och kör lugnt och fint hem. Skymtar en ljusblå sittvagn på en gård, gården är full med människor. Det går upp för mig att det måste vara auktion eller loppis, hinner snegla lite till på vagnen, kromet blänker och den blåa färgen lyser upp hela gården som ett skimmer!! gasen i botten hem, packar ungarna i tvillingvagnen och ropar till sambon på med kläderna vi ska på loppis! Kaffet hade jag glömt, det var bara den blåa vagnen jag hade i mina tankar. Sambon fattar noll, men hänger snällt med. Auktionen drar i gång prick kl 12, han som ropar säger snällt att om det är något som intresserar är det bara komma fram med det, sambon går snällt fram med vagnen, -den här... får jag trettio kronor, -jaaa trettio bjudet!! skriker jag ut..första, andra och tredje...vagnen är min
ödet? absolut! aldrig att jag skulle kasta den vagnen eller sälja för den delen heller
Najs. Bra att du inte skulle kasta den. Minns att jag låg i en sån fast röd när jag var liten. =)
Hjul är inte supersvårt att hitta. Jämförelsevis. Även nyare hjul passar =)