• Mirla

Retrovagnstråden 19

Bedan skrev 2010-07-25 22:53:25 följande:
    Den är i plysch. Vad kul att du har matchande sittvagn då! Skrattande
    Ja verkligen, funderade först på om det var samma vagn fast min hade sittdel men kom på ganska snart att det inte kan ha varit nån liggdel på mitt chassi.
  • Mirla

Snart kommer mamma med mina två vagnar, spännande! Köpte ett vinrött parasoll på ebay som jag hoppas matchar till sittvagnen. Nu när jag har 4 vagnar så kan man väl ändå säga att man har en liten samling :) Funderade först på att sälja min Comfort (eller Komfort?) men jag kommer nog behålla den tills vidare, sålde nyss en nyare vagn  så nu har jag lite plats i förrådet igen :)

• Mirla
    Izindra skrev 2010-07-26 11:09:11 följande:

Nån som vet årtal och modellnamn?
    Fyndade den på blocket för 5 år sen och den är supernice att ha på landet. Mannen är något lång så han har svårt att köra den (vilket inte göra mig något ;))
    Jag tycker det ser ut att vara en Emmaljunga Kimi. Sent 80-tal kanske?
  • Mirla

Sonen i nya vagnen med nysydd dyna (hoppas jag inte överöser er med för mkt bilder nu):

Har sytt en footsack till den i vinröd sammet som jag ska visa sen. Den är fodrat med samma tyg som dynan. Den syns inte så bra på bilden men det är rosa med vita små prickar i nästan samma färg som fodret.

Jag bytte för övrigt till Komfort-hjulen och jag tycker inte det ser klumpigt ut faktiskt. Hjulen som satt på var ännu klumpigare och dessutom svartlackade. Men jag fortsätter hålla utkik efter svarta retro-hjul.

• Mirla
    Angel13 skrev 2010-07-28 12:36:02 följande:
    Några frågor Den här vagnen www.tradera.com/vagn-till-salu-auktion_340814... vad är det för modell/år på den? Blev förtjust i färgen, älskar rosa! var kan man köpa en sån där sele som Mirla har på fotot inlägg 2842? Hade en liknande vagn som på det fotot, (sambons gamla född -81) känner igen innertyget, vår vagn hade lite större och smalare hjul. Blev så otroligt glad när jag skymtade vagnen på vindan, men tyvärr så var den förstörd, tyget angripet av svartmögel  synd att jag inte stött på denna tråd tidigare, så hade jag förstått att ta vara på hjulen iallafall!
    930618~941026~081019~BF100205

De finns nog inte att få tag på nya längre tyvärr. Man får ha koll på tradera och 2nd hand. Om man bor i Sthlm så kan jag rekommendera gröna villan 2nd hand i örby. Där köpte jag min för en hundring och då hade de flera stycken, vita och även i marinblå, inne. Det är ett jättebra ställe för annat med, ska vara sthlms största 2nd hand för barn. Dom har allt! Utom barnvagnar tyvärr :)
  • Mirla
    By Starlight skrev 2010-07-30 20:01:27 följande:
    Vad tycker ni om min vagn och pris? Ni är ju experter här :) www.blocket.se/vi/28650516.htm som sagt.
    Tycker den är jättefin! Priset känns lite högt men de flesta här inne vill nog helst göra fynd om det inte handlar om en vagn man verkligen verkligen vill ha. Det handlar ju alltid om vad man är villig att betala. Skulle mycket hellre köpa din vagn för 1800 än att köpa en ny tråkig vagn för minst 6000 om jag verkligen var ute efter en vagn.
  • Mirla
    By Starlight skrev 2010-07-30 20:37:46 följande:
    Tack! Bra med era åsikter! Sänker kanske kanske om jag inte får några bud..Men jag älskar älskar älskar den här vagnen, och den är sååå himla fin. Så jag tycker den är värd varenda krona. Hoppas på en blivande morsa som är helt såld på den här typen av vagnar och bara VILL ha den :)
    Själv kom jag över den här på familjeliv. Bara råkade se den i en tjejs galleri. Jag visste inte ens att jag var ute efter en retro. Men jag bara var tvungen att ha den. =)
    Nu är jag lite inne på dockvagnar..hittade såå fina i en antikaffär i småland. 500 kr för en 50-talare och 280 kr för en typ..70-talare..Men jag fick inte köpa för sambon..Jag förstår honom..haha..Vi är mamma pappa barn på 80 kvm. =)
    Vi är mamma pappa barn på 55 kvm och jag är på jakt efter en fin gammal dockvagn till min son, det ska nog få plats. Men eftersom han bara är 6 månader än så länge så är det ingen brådska direkt :)
  • Mirla
    jagäraf skrev 2010-07-31 09:20:12 följande:
    Inte ovanligt alls och många använder äldre datum i tron att de ska sälja bättre.

Den gamla Gondolen såg ju egentligen inte alls ut som den här från 90-talet om jag minns rätt. Jag kommer bara ihåg att jag tyckte att den var supersnygg. Brio har ofta "återanvänt" samma namn genom tiderna vilket jag inte tycker att Emmaljunga har gjort i alls samma utsträckning. Just Gondol är det enda namn jag kan komma på just nu. Kim och Kimi är ju snarlika men ändå inte exakt.
    Jag tycker den ser rätt lik ut? Fast själva textilen skiljer ju sig. Chassit är iaf väldigt likt det gondol-chassi som jag har. Och formen på liggdelen är väl rätt lik?
  • Mirla
    Boothwalker skrev 2010-07-31 13:49:23 följande:
    Ja men materialet och vissa detaljer gör att det syns rätt bra ändå =)
    Ja det gör man definitivt! Gillar dem från 80-talet bättre. Men jag gillar nog den liggdelen som jag har till mitt Gondol-chassi allra bäst, det är varken princess eller Gondol. Har ännu inte kunnat luska ut vad det är för modell. Det är Emmaljunga dock. Tror att själva liggdelen är äldre ävenom den köptes ny. Hela vagnen köptes 83 men då var den fjolårets modell vad mamma minns. Kan t.o.m. vara så att liggdelen är ännu äldre. Tycker den passar väldigt bra till i alla fall, gillar de strama linjerna.
Svar på tråden Retrovagnstråden 19