Inlägg från: Kressie |Visa alla inlägg
  • Kressie

Retrovagnstråden 19

Min graviditet började också som en tvillinggraviditet, men den ena klarade sig inte =(

• Kressie

Babybjörn loggan på kartongen är samma som på min babysitter jag hade när jag var liten så jag röstar också för tidigt 80-tal (är född 82).

• Kressie

Hur fan ska man göra när man måste köpa syskonvagn? Min tjej kommer bara vara 1år och 5månader när minstingen kommer i februari, korta promenader kan jag ju ha en retrovagn med syskonsits men om jag ska iväg en längre stund så måste jag ha en dubbelvagn. Tycker alla är så fula... kollar och kollar men det är som att välja mellan pest och kolera.
    Någon som har något tips??

• Kressie
    Bambusa skrev 2010-10-04 21:53:30 följande:
    du kan ju köpa en bärsjal eller ergonomisk sele, så kan du bära minstingen när storasyster behöver åka..
    Fast frågan om hon får plats i liggdelen, tror inte hon vill ligga i den =/ annars var det ju en bra idé =)
  • Kressie
    Bambusa skrev 2010-10-05 20:21:35 följande:
    men om du vet att stortjejjen kommer behöva sova kan du ju ta hennes vagn, och bebis i sele, kan ju isf ha en lift till bebisen om du vill lägga den i sittvagnen.. Skrattande  ja hoppas på att "få" en till snart, killen vill inte än.. men isf skulle ja nog inte köpa en syskonvagn, eller,ja har en frammåtvänd, men ja vägrar ha små frammåt, tycker dottern på snart 2 känns för liten tillomed..   då blir de syskonsit, å så har ja en manduca, som ja hade henne i senast idag,12-13kg tung,på ryggen, känns knappt..  sen har ja en ringsjal och en meitai som är ett mellanting mellan sjal och sele, fast den är inte skön på mig med barn över 10kg.. men de finns många varianter på dom (hemsydda) en babybjörn sele skulle ja inte ens prova, barnen sitter så taskigt i dom.. får fel benställning och ryggen hålls för rak tillomed böjd innåt ibland har ja sett..  å så är dom obekväma att ha på sig har ja hört..
    Ja, jag tror jag kombinerar era förslag med bärsjäl och syskonsits men köper nog en ful syskonvagn också, som vi ka ha om vi ska ut på heldags utflykter. När vi ändå är inne på ämnet vilken sjal är bäst?? Till mellantjejen köpte jag en "bärabarn"sjal men använde den väldigt lite. Har även en babybjörn som inte heller har använts så flitigt. Men ni verkar ju ha sten koll Flört
  • Kressie
    MIn lilla kommer ju bara var 1år och 5månader så ståbräda är hon nog för liten för =(
  • Kressie
    Plly skrev 2010-10-10 20:36:44 följande:
    Ska lägga ut min 60-talsbrio och min 80-talsbrio på blocket. Har verkligen inte plats för dessa...snyft! Är realist, och när man inte kommer fram till torktumlaren hemma för att det står vagnar i vägen så får några ryka ( i väntan på ännu snyggare fynd förstås)
    Båda vagnarna är i bruksskick, en del rost på 60-talaren och spricka i vindskyddets fönster (finns sittdel till), 80-talaren har fått mindre hjul men bromsen tar bra ändå...tror ni man kan ta 350:- per vagn iallafall?
    Har du bilder??
  • Kressie
    Nemia noj skrev 2010-10-11 17:42:46 följande:
    Blev med ett gäng vagnar och dockisar i fredags, dels den röda lite slitna emmaljungnan som såg ut som en handväska. Sen en strörre emmaljunnga 70 talare, typ modellen med brodderi på sidan fast denna i brunt och med sträck på sidan. En lila liten rund söt dockis från 60 talet och en sittvagn docka 60 talet. Samt en röd EL från 60-70 nått, ganska sliten men helt ok. Och sist och minst en mickey eller va dom heter dockvagn från 80 talet. nu e de knöfullt ända ut till dörren i lokalen så nu lär de bli till o sälja någon först för att få in en annan.
    Du har möjligtvis inte en brun 70-talare som du vill sälja? Har en bror som nyligen fårr bebis och vill ha en brun vagn.
Svar på tråden Retrovagnstråden 19