Retrovagnstråden 19
Jag hittade en stuvbit blått läder, tänkte jag skulle snacka med en skomakare om det går att sy på... då man inte kan ta av tyget på sufletten blir det kanske knepigt...
Jag hittade en stuvbit blått läder, tänkte jag skulle snacka med en skomakare om det går att sy på... då man inte kan ta av tyget på sufletten blir det kanske knepigt...
Jag har problemet att tyget blir så jäkla spännt när jag fäller upp sufletten att jag tror en lagning med självhäftande lappar blir för klent, hela sufletten blir som en bongotrumma...
Så just därför funderar jag på att lappa med skinn inifrån och så kanske sy runt kanten några varv som förstärkning. Sedan ha 2 applikationer på utsidan som döljer lagningen....
Nu har jag fått hem laglapparna... Nu upptäckte jag att stativet i sufletten är fastsydd i tyget så jag kan inte dra tyget förbi stativet så jag kan lappa det enkelt.... men varför skall nåt vara enkelt
Funderar på att klippa av de tunna tygbitarna, lappa och sedan göra nya öglor av lappsatsen, jag köpte ju två.... galonbyxorna är lappade och klara och blev jättebra!
Nu har jag lagat!
tesked.blogspot.com/2010/05/lagat-sufletten.html
Jag är inte helt klar men jag har lagat med galonlapparna nu i alla fall....
Retroträff hade varit kul! Om jag fått bebis så kan jag låna ut en lat 3-åring som gärna åker sittvagn