Retrovagnstråden 19
ninnisvintage.blogspot.com/2010/10/syskonvagn...
Apropå att "måla" vagnar. Tror ni att det skulle gå på en galet mönstrad Kimi i svart, grått och turkost eller skulle mönstret synas igenom färgen? Finns det risk att färgen färgar av sig på barnens kläder? Vad är det för färg man använder?
Någon av er kanske minns mitt problem med omnitning av min emmaljunga 70-talare?
Nitade om den på babyland, efter tre veckor gick ena niten sönder. Babylands stora lagningsställe för hela stockholm nitade vagnen igen med grövre nitar men nu har en av de nitarna pajat! Jag blir tokig!
Nu verkar alternativet vara att skaffa delgängad skruv och mutter och använda det i stället. Svårt att hitta i rätt storlek dock. Clas Ohlson har för kort del utan gängor på sina skruvar. Måste leta någon annanstans.
Men varför går nitarna sönder? Vad sjutton är det för fel? Blir så ledsen då jag älskar vagnen och den är så bra att använda. Köpte den av en tjej som hängde i tråden förr. Hon hade den så kort tid dock så jag vet inte om hon vet nåt om den men jag ska försöka kontakta henne.
Någon som vet vad som kan vara fel och vad sjutton jag ska göra?
Grattis till Judith!
Superfint namn. Det skulle vår son ha hetat (fast utan h) men han bidde ju en kille.
Grattis Lallan! Vilka finingar!
Har just fått veta att en kompis är gravid och vi satt och fantiserade om tvillingar...
Grattis till alla nya bebisar! Vad roligt!
Min lilltjej fyller ett år på torsdag och det är inte utan att jag blir sugen på en till bebis....får se hur det blir med det. Om det skulle bli ett tredje barn får det dröja några år men vi gör oss inte av med vagnarna för säkerhets skull.
God jul på er alla!
Hej!
Väldigt länge sedan jag skrev något här. Vi har tyvärr blivit av med vårt sommarställe och jag måste därför göra mig av med flera vagnar. Två Kimis har en kompis köpt. Men min röda E-ljunga sittvagn och vinröda Brio liggvagn måste jag lägga ut på Blocket. Men vad sjutton ska jag sätta för pris på dem? Ser allt mellan 500 kronor och 3000 kronor för liknande vagnar när jag kollar runt på Blocket. Vill inte "lura" någon samtidigt som jag är i behov av pengar. Tacksam för hjälp!
Just ja. Båda vagnarna finns i mitt galleri.
Tack Boothwalker!
Självklart okej med bilderna. Kunde ju ha gjort det själv så klart men tänkte inte på det. Priserna du skrev verkar rimliga. Sittvagnen har lite sprickor i däcken men inte värre än såna vagnar brukar ha. Lite solblekt också men annars gott skick. Liggvagnen har en tillhörande babylift vilket borde höja priset lite men eftersom det finns så många liggvagnar ute och folk verkar vara mest intresserade av 70-tal så tror jag 1000 kronor är för mycket. Kanske 800 kr?