-
Du har inte funderat på en brio solid (tror jag den heter?) jag tycker den är toppen, verkligen rymlig med högt ryggstöd, min systerdotter som är 4½ sitter utan problem i denBambusa skrev 2011-05-01 23:04:00 följande:okej, är ju ute efter nån smidig som har bra suflett, hon gillar numera att åka frammåt.. lutar åt en compakt bara ryggstödet inte är för kort..
-
Köpte två nya vagnar i helgen, den ena en brio exclusive, har för mig att det tillverkades i ganska många år? Tror den här är från mitten på 80-talet, kan det stämma? Och såg nu att en nit är borta och "hemfixat" med en skruv, vet att ni pratat om hur man fixar nya nitar förut, gör man det hemma? Eller kan man lämna in den någonstans?
Och sen hittade jag en brun manchester liggvagn med gult frotté foder, i halvdant skick, eller chassit är superfint men lite fix med liggkorgen, kan den vara från 70-talet tro? -
Dom är faktiskt båda köpta på åland, var där över helgen och sprang på loppis och kunde inte motstå att köpa demUliise skrev 2011-05-17 19:22:15 följande:Display: Vart "hittade" du de där underbaringarna?!
-
Ja verkligen, är inte så jätteofta jag springer på gamla godingar på loppis, och då springer jag ändå en hel del på loppisar (eller nåväl fyra av åtta vagnar kommer från loppisar )Uliise skrev 2011-05-17 22:16:50 följande:Åh vad häftigt att springa på sådana fina vagnar på loppis! Får man fråga vad du gav?
Ja absolut den ena kostade 15 euro och den andra 10 euro så ungeför 100:- och 150:- för den andra, var lite småsaker till båda också selar,regnskydd och myggnät så är riktigt nöjd -
ser inte ut att passa ihop www.blocket.se/goteborg/Retro_Brio_barnvagn_7...Var det inte någon i tråden som hade en exakt sådan här vagn som blev stulen för ett tag sen?
-
Oh vilket superfin, skulle verkligen vilja ha en sådan till kommande bebisen, men är nog tyvärr i dyraste laget, brukar dessa vagnar kosta så mycket? Tänker på marmet, silver cross och likande.jagäraf skrev 2011-05-24 22:17:42 följande:www.blocket.se/stockholm/Engelsk_klassisk_bar...
-
Måste bara fråga en sak som ni kanske har koll på, tvillingåkpåsar är det värt att sälja? Är det någon som köper sådant?
Tradera eller blocket isåfall?
Skulle egentligen vilja behålla dem men har ingen användning för dem och åkpåse "garderoben" börjar bli lite vääl full -
Måste bara fråga en grej, jag har nu bestämt mig för att sälja två av mina vagnar, en brio exklusiv och en emmaljunga rondo,rondon är i bättre skick än exklusiven men båda är i helt okej skick, chassin är fina, liggkorgna skulle nog behöva lite omvårdnad, vad är ett rimligt pris att sätta ut dem för?
Har ett pris i tanken, men tänkte höra här vad ni tänker är rimligt, eller om jag är helt ute och cyklar -
Som sagt en solid, toppen vagn, mycket rymligare än kim/kimin och suffleten går att höja/sänka och den känns på något sätt "nättare" att köra.Valandur skrev 2011-10-12 11:14:52 följande:Hörrni experter! Är det här en emmaljunga kim/kimi? Eller någon annan? Hur är den isf i strl? Kan den fungera på en gosse på 2,5 år som är stor som en kanske 3-åring? Är 1000 kr rimligt för vagnen?
www.blocket.se/stockholm/Retro_sittvagn_fran_...
1000:- är ganska mycket iofs, men det är en toppenvagn, min är från hm kanske 1986 då min mamma fick den begagnad till mig som är född 88
en liten jämförelsebild : -
Hittade en superfin vagn till bebben idag (äntligen!) och tänkte höra om ni har någon info om den, eller mer om säljarens info stämmer, ska vara en AWN från 1973, kan det stämma?
-
Måste bara fråga hur ni andra har gjort med skötväska till era vagnar, är det något ni använder? Och hur tusan har ni hittat någon snygg som passar?
Har letat igenom butiker och internetsidor, men hittar inget som jag kan tänka mig passa med mig / vagnen. -
Haha, ah det skulle förvisso funka det också!jagäraf skrev 2011-11-10 22:12:16 följande:En eller ett par extra blöjor stoppade i fotändan på vagnen. Så gjorde man på min tid
Vad har ni egentligen med er som kräver en hel väska?
Ja jag vet inte, är ju första barnet och hör bara "jätteviktigt med en bra skötväska" från alla vänner och bekanta, men finns ju ingen som passar med vagnen