• Uliise

Retrovagnstråden 19

Tröttimössan skrev 2011-08-10 10:24:18 följande:
    Vi ska köpa en skrivare med scanner nu i höst så då kan jag scanna, tills dess kan jag skicka en kopia på en katalog till dig! Har redan kopierat! Inboxa din adress Jag ska försöka kopiera flera på jobbet.
    Du är ju underbar!  Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    minezza skrev 2011-08-10 16:41:52 följande:
    Vad tror ni att det här är för emmaljunga och ca från vilket år?

Emmaljunga
    Den påminner om den här  modellen jag hittade på tyska ebay.

Majken 100421
  • Uliise
    jagäraf skrev 2011-08-12 10:05:26 följande:
    Derbys chassi är väl egentigen också väldigt likt Prinsess/Gondolchassit förutom att de har bytt till de där lite grövre däcken och att det är vit plast på handtaget. Eller?
    Jodå, det är samma chassi förutom infästningen och däcken. Dessutom är Derbyn så pass "ny" att fjädringen är i plast.
    Majken 100421
  • Uliise

Såg att ni pratade tidigare (måånga sidor sedan) om vilka årtionden man gillar bäst vagnmässigt. Själv måste jag säga att jag är oerhört svag för 80-talarna men också tidiga 90-talare. Tror det beror på att jag är född 87 och såg dessa vagnar mycket som liten vagngalning.
    Men måste jag välja - vilket är omöjligt egentligen, alla årtionden har sina godbitar - så blir det 60 och 80-talen.

Någon som vet mellan vilka år Rondo och Princess såldes?

Majken 100421
  • Uliise
    Cornellia skrev 2011-08-15 01:36:21 följande:
    Hittade denna på Ebay, någon som vet vad det är, jag är så värdelös på tyska

cgi.ebay.de/SPACE-AGE-Design-Nostalgie-KINDER...
    Åh så himla cool! Ser ut att höra hemma hos familjen Jetson. Inget jag trånar efter själv, men kul att det finns sådana vagnar.
    Majken 100421
  • Uliise
    jagäraf skrev 2011-08-15 10:47:00 följande:

Vill utfärda en liten varning ang förvaring av vagnar!

Jag har haft några vagnar stående i vårt gamla stall och upptäckte idag att vissa av dem möglat ganska rejält...
    Visserligen var det vagnar tänkta för omklädningen men så tråkigt ändå. Det märkliga är att det är två Gessleinvagnar som möglat, Brion och Emmaljungan har klarat sig.

Jag borde ha kunnat räkna ut med ändalykten att detta skulle hända med tanke på hur mycket det regnat på Gotland i sommar men... Så ut och kolla era vagnar om de står någonstans där detta skulle kunna tänkas hända.

Usch vad tråkigt!

Ja just förvaring är ju egentligen A och O när man samlar på saker. Har samlat på andra saker där det i samlarkretsar alltid kommit upp just hur de ska förvaras och vikten av det.
    Det är ju det som är grejen, en samling måste förvaras, den ryms ju ofta inte i vardagsrummet hur små saker det än handlar om.

Jag gjorde mig till och med av med mitt akvarium för att mina My Little Ponys inte skulle påverkas negativt, de är känsliga för fukt och det kan börja mögla i plasten på dem (!). Fast då ska jag säga att jag bodde på 21 kvm, så det vara bara inte att flytta fiskarna till ett annat rum!

Mina vagnar står i ett torrt källarförråd, det känns som att de har det bra där. Helst skulle man vilja ha dem i ett luftkonditionerat, stort rum med förhållanden som var helt optimala för just vagnar Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Mirla skrev 2011-08-15 12:57:34 följande:
    Jättefin, men panoraman är en dockvagn :)
    Haha nä vilken miss, sådant brukar jag se. Jag blev väl så till mig av den här
    Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19