• Plly

Retrovagnstråden 19

Kressie skrev 2010-09-24 12:26:37 följande:

Denna fina köpte jag idag!! Mitt vita blev ju stulen tillsammans med vagnen.. har saknat det mycket, världens bästa uppfinning.
    Vilket fint skick den verkar vara i! Tradera eller?
  • Plly
    Kressie skrev 2010-09-24 13:09:25 följande:
    Yes, det stod att den var i nyskick och det ser ju så ut, så hoppas hoppas!!
    "Köp-nu:ade" den för 155kr ink frakt, inget jättekap men helt ok ändå. Kul med röd har bara sett vitt, blåå och multifärgade.
    Jag tycker det var ett bra pris om den är lika fin som den ser ut att vara på bild...och helröda har jag inte sett tidigare så
  • Plly
    jagäraf skrev 2010-09-24 17:58:53 följande:

Nemia, tack för tipset ang Rion på Kupan i Visby. Den fanns kvar idag (!) och var nedsatt till 40 kronor (!). Jag tycker att den är i ganska bra skick, ett par hål fram i sufletten men de syns knappt. Med tvätt och lite svinto/autosol kommer den bli som ny igen. Jag tror inte den är mycket använd för hjulen är jättefina och den är inte solblekt. Bild kommer, kanske...

Vilket fynd!
  • Plly
    Bedan skrev 2010-09-26 13:12:37 följande:
    4000 för en begagnad vagn som inte är i perfekt skick. Jo ifall man har pengarna och inte är insatt i sakers värde så är den säkert intressant.
    Jag är seriöst intresserad av att veta vad som händer med vagnarna som inte säljs för dessa dyra summor, många försvinner ju efter ett tag på blocket, några kanske köps av mindre vetande människor...men resten då?
    *nyfiken*
  • Plly

Var en sväng på myrorna idag och fyndade en brun retro åkpåse i manchester med vitt ludd och en roströd åkpåse med riktigt fårskinn och KANINSKINN(!) inuti + matchande mössa    
    Snart har jag fler åkpåsar än vagnar haha...kan inte låta bli.

pergotezzie skrev 2010-09-26 19:32:41 följande:
    är det nån som har en retro tvillingåkpåse till salu..........
     Synd att jag inte visste för någon månad sen, såg en sån på loppis...
  • Plly

Hmmm...känns som ett enkelt projekt att sy egna vagnmuffar faktiskt Man kanske inte har äkta fårpäls liggande hemma men något annat fluffigt borde ju fungera?

• Plly
    Jomppelina skrev 2010-09-29 12:30:32 följande:
    När det gäller rattmuffar, så är andra fluffiga kvaliteter kalla och blir gärna hårda i kyla. Så skall du sy egna rekommenderar jag ändå att försöka hitta gamla fårskinnskappor och liknande att slakta. Brukar gå hitta billigt på loppis, hur man än vänder sig när det gäller äkta pälsar, är det nyttodjur och nyttoslakt så har jag för min del inte svårt att förlika mig med pälstanken. (förrästen ni som återbrukspysslar, se gärna gruppen återbruksdesign på facebook, nystartad grupp; vore kul med fler medlemmar och foton på återbruksskapade alster!).
    Ah, då ska jag försöka hitta riktig fårpäls istället. Ska kika in på facebookgruppen lite senare
    jagäraf skrev 2010-09-29 12:40:29 följande:
    Kanske man helt enkelt kan köpa en rattmuff i lammskinn, klippa isär den och sy dit blixtlås eller kardborrband?
    Låter ju smart!
  • Plly
    aLttjolajban skrev 2010-09-29 13:41:44 följande:
    tjusig vagn.Sådan fast blå fanns på myrorna igår,dock ljsblå och utan suflettRynkar på näsan
    Sen så har de en 80-tal brio liggvagn med stora hjul.
    Helt plötsligt så har de massor med vagnar på myrornaSkrattande
    vilken myrorna dåååå? Var i måndags på den i skärholmen men kom hem med bara åkpåsar och ingen vagn
    Fast du kanske inte bor i sthlm...hmm
Svar på tråden Retrovagnstråden 19