Inlägg från: Liselottang |Visa alla inlägg
  • Liselottang

Retrovagnstråden 19

Hej hej!
    Läser här inne varje dag men skriver inte så ofta. Väntar bebis om några veckor och håller som bäst på att pimpa min gamla liggvagn.

Tänkte tipsa om den här fina dockvagnen som jag hittade på second hand idag. Den var i ganska fint skick också. Kostade 350 eller 450, minns inte... Ni som har koll, är det ett rimligt pris att betala?

• Liselottang
    Boothwalker skrev 2010-07-24 15:07:02 följande:
    Välkommen =)
    Vad är det för vagn du har?

Är värt pengarna om den är i fint skick och du vill ha den =)
    En gammal Emmaljunga från mitten av -80. Provkörde sittdelen idag, liggdelen får ju vänta tills lillen kommer.

Okej. Jag tycker den var så läcker bara, älskar sån där gammelblå färg.

• Liselottang
    Boothwalker skrev 2010-07-24 15:18:33 följande:
    Najs!
    Rondo? Vad är det för mönster på fodret i sufletten?
    Vilken färg på liggdelen?

Vill du ha dockvagnen och har råd så slå till =)
    En ny är dyrare och inte alls lika snygg =)
    Japp, Rondo. Det är vitt med prickar i, rosa och beige tror jag. Liggdelen är i blå manchester.

Aa, får se om den finns kvar på onsdag då, när de har öppet igen. :)

Har hängt på låset på loppisar flera gånger i veckan hela våren/sommaren men inte hittat en snygg 70-talsvagn någonstans. Rondon är ju lite charmig, men skulle gärna vilja hitta en råsnygg i galon från 70-talet för en 500-lapp eller så ;) Vill inte handla på blocket för flera tusen. GUD vilka snygga vagnar du har förresten!
  • Liselottang
    Boothwalker skrev 2010-07-24 15:30:18 följande:
    Ah. Ljusblå eller mörkblå? Och vilket foder där?

Lycka till. Hoppas du får vagnen =)

Ibland dyker de upp. Galonis har jag dock bara hittat på secondhand en gång =) (förutom en röd dockvagn)
    Tack. Jag gillar dem också =)
    Ljusblå. Eller ja, numera gul på sina ställen. Använd av tre barn och ganska solblekt mao. Fodret där är ljusblått med mörkblå, vita, gröna prickar.

Det gäller ju att ha lite is i magen. En vacker dag hittar man ju en riktig pärla på någon gårdsloppis eller så. Det ser jag ju att ni gör här i tråden titt som tätt :)
  • Liselottang
    Boothwalker skrev 2010-07-24 15:39:15 följande:
    Ah. =)

Ja det kan hända när man minst anar det =)

Prövat sätta ut annons i lokaltidningen?
    Vart bor du?
    Nej, det har jag inte gjort, men jag har faktiskt funderat på det. Ger det bra utdelning?
    Bor i Gävle.

Ska till Övik och kommer att vara i högakustetrakten i en vecka nu, så då ska jag banne mig bila runt efter små loppisar!
  • Liselottang

Hej i tråden!

Tänkte höra om någon här har ett par att sälja /vet var jag kan köpa krokar till barnvagn att hänga skötväska och grejer på?

• Liselottang

Hörrni, skulle behöva lite hjälp.

Är sugen på att köpa en ny liggvagn ändå, vill då gärna ha en med hjärtan i suffletten, vet ni vilka modeller som hade såna? BRIO var det iaf va? Är det kanske någon i tråden som har någon att sälja? :)

(Allt som skivits om bussningar har hjälpt mig förresten, min man är på väg hem med fyra stycken i rätt stl nu, så TACK! 30 kr styck dock, dyrt tycker jag...)

• Liselottang

Hej igen!
    Jag har tjingat den här vagnen, det är en BRIO, men jag vet inte vilken modell det är och vilket år den är ifrån. Det är äpplen på insidan av tyget, jättegulligt!

Någon som haft en sång här eller vet något om den?

vad är rimligt pris för den? Endast liggdelen? Jag kommer att behöva få den skickad i så fall, så jag tänkte 1000 för vagnen?

Är JÄTTETACKSAM för era synpunkter!

• Liselottang

Det är nog blommor i suffletten förresten!

• Liselottang

Provar igen Nu med en bättre bild. Ska åka och titta på den i morgon.

Vet någon vad det här är för BRIO?

Svar på tråden Retrovagnstråden 19