Retrovagnstråden 19
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
Facebook - www.facebook.com/group.php
Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
Ah ja den är verkligen jättefin och var två dynor med, fotsack och sele så kunde inte motstå den
Jo det är nog en ren sittvagn, har ju en rondo (?) och det är inte riktigt lika
Hej alla retrovagnsälskare! Jag hoppas att någon av er ska kunna hjälpa mig. Jag har en Emmaljunga sittvagn (gissar att den är från början av 70-talet) och jag är på jakt efter något att sätta dit som barnet kan hålla i, det jag kommer att tänka på som jag har sett är någon slags ratt att fästa, som barnet kan leka med och även få lite stöd av i vagnen. Är det någon som har en aning om ifall det går att få tag i tex en ratt som skulle passa? Jag är annars inne på att bygga någon slags anordning själv, men har svårt att i tanken få till hur jag skulle kunna lösa det så att det inte ser helt idiotiskt ut... Hjälp!
Väldigt tacksam för svar!
Mvh, Elin
Såg en jättefin 60-tals Emmaljunga idag på stan i Karlstad, marin och vit. Sa att jag tyckte den var helt underbar. Han som hade den gillade den också och var på jakt efter en sittdel, men att de tyvärr är så dyra. Pratade lite om det.
Och förra veckan såg jag en Brio Gondol (tror jag det var iaf) Vinröd och så fin, hög och gungig.
Så himla kul att se gamla vagnar på stan.