-
Härligt! Och jag håller med, däck och andra reservdelar kan man aldrig få för mycket av. Det gäller att spara på ALLTPlly skrev 2012-06-19 23:40:12 följande:Åh min kära pappa som jobbar med att hämta skrot har fixat 2 varukorgar samt hela 3 par hjul till mig (man kan aldrig få nog av extrahjul) Nu kan jag äntligen rulla min Rio som fått ligga i förrådet hjullös...ibland blir man så glad för så lite ))
-
RetroTuva, det är en Brio Elegant från mitten av 60-talet. De har så häftiga stänkskärmar! Jättefin!
-
Tack detsamma och även jag längtar efter det där jätteloppisfyndet för nästan ingentin!vagnmama skrev 2012-06-22 15:45:58 följande:Där sa du ett sant ord: För visst vore det en dröm att gå in på en Loppis o så står en härlig gammal vagn o bara väntar på en!!!!
Ha en fin Midsommar förresten, alla som läser det här! -
Den här söta dockvagnen, de fyra dockorna i (varav en är en s k sköldpaddsdocka) och en påse Duplo räddade jag från tippen härom dagen. Fick syn på sakerna i bakluckan på en bil och frågade om jag kunde få dem och det fick jag. Lucky me!
Jag tror att det är en Emmaljunga och den är från 50-talet. Nästan helt felfri fast lite smutsig. Tänk vad folk slänger saker i onödan!
-
Tack,ja verkligen! Är så glad att jag var där just dåvagnmama skrev 2012-07-02 18:21:38 följande:GRATTIS! Ibland har man TUR!
-
En sittdel är jag ganska jättesäker på är lätt att sälja! Många letar sittdelar, vet jag.Bambusa skrev 2012-07-03 22:37:11 följande:är de nån ide att lägga ut en 70-tals sittdel på annons, eller ska ja vänta tills ja ev kan hitta ett chassi att matcha den med??
-
Titta vad jag just kommit hem med från tippen!!!
Brio Exklusiv från 80-talet, inkl originalmadrass. Ser nästan oanvänd ut.
-
RetroTuva skrev 2012-07-04 20:41:45 följande:jagäraf: man funderar ju vilken tipp du åker till där du gör så många fynd?! Kanske värt en resa ;)
-
Tack, Plly! Det är tydligen inte rätt chassi har jag fått reda på idag men vad gör det? Det är ett Noblessechassi istället för ett Exklusivechassi men å andra sidan kunde man välja det chassi man ville på den tiden så det kanske är s a s "rätt" chassi trots allt. Och fin är den - till tusen!
-
Här har jag satt liggdelen på rätt sorts chassi.
Tack Plly! Det är nog en "once-in-a-life-time"-grej att hitta en sån här vagn